Show simple item record

¿Cómo enseñamos a los futuros docentes? análisis documental y contraste de percepciones entre alumnos y profesores;

dc.creatorHortigüela Alcalá, David
dc.creatorPérez Pueyo, Ángel
dc.creatorMoreno Doña, Alberto
dc.date2018-05-14
dc.date.accessioned2020-07-09T21:13:10Z
dc.date.available2020-07-09T21:13:10Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2071
dc.identifier10.4067/S0718-07052016000400011
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138963
dc.descriptionIn this article the categories of involvement in the evaluation, learner autonomy to work and the implementation of teaching strategies are analyzed. The study was conducted in the Primary Education Programme at the Faculty of Education in the University of Burgos, Spain. 122 students and 15 teachers of the programme participated. We used a qualitative methodology in which three data collection instruments were used: a) analysis of 20 subjects teaching guides, b) group technique to encourage conversation with students c) group discussion with teachers. Students demonstrate that learning is higher and more useful when evaluative procedures, that enable them involved in the process, are articulated. Teachers have disagreements about the training and evaluative level that the teaching approach to be used must have.en-US
dc.descriptionEn el presente artículo se analizan las categorías de implicación en la evaluación, la autonomía del alumno hacia el trabajo y la implantación de estrategias didácticas que derivan de la titulación del Grado de Educación Primaria de la Facultad de Educación de la Universidad de Burgos, España. Participaron 122 alumnos y 15 docentes de la titulación. Se ha empleado una metodología cualitativa en la que se utilizan tres instrumentos de recogida de datos: a) análisis de 20 guías docentes de asignaturas, b) técnica grupal para animar la conversación con los alumnos y c) grupo de discusión con los docentes. Los alumnos manifiestan que el aprendizaje es más elevado y útil cuando se articulan procedimientos evaluativos que les permitan implicarse en el proceso. Los profesores presentan desacuerdos sobre el nivel formativo y evaluativo que ha de tener el enfoque de enseñanza que ha de utilizarse.es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2071/2736
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2071/3317
dc.rightsDerechos de autor 2016 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 3 (2016); 207-221en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 42 Núm. 3 (2016); 207-221es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleHow do we teach future teachers? Documentary analysis and contrast between students and teachers perceptionsen-US
dc.title¿Cómo enseñamos a los futuros docentes? análisis documental y contraste de percepciones entre alumnos y profesoreses-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record