Show simple item record

LOS CONOCIMIENTOS IMPLICITOS EN EL DOCENTE: APORTES DE LA LEXICOMETRIA;

dc.creatorde la Cruz, Montserrat
dc.creatorBaccalá, Nora
dc.creatorRicco, Laura
dc.date2018-05-22
dc.date.accessioned2020-07-09T21:13:10Z
dc.date.available2020-07-09T21:13:10Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2715
dc.identifier10.4067/S0718-07051997000100002
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138969
dc.descriptionIn this work, beliefs of implicit knowledge of primary school teachers, in schools to which students of medium and low social sectors of San Carlos de Bariloche attend, Argentina, are analyzed. The analysis is developed over semi-structured interviews concerning the professional choice of the teachers, the conception of teaching and learning and the visions upon the students and the educational system. The work shows the incidence of the socio-cultural context of the pupils in the construction of the implicit knowledge of the teachers.en-US
dc.descriptionEn el trabajo se analizan las concepciones, creencias o conocimientos implícitos de docentes de nivel primario de escuelas a las que asisten alumnos de sectores sociales medios y marginados de San Carlos de Bariloche, República Argentina. El análisis se realiza sobre entrevistas semiestructuradas en torno a la elección profesional del docente, las concepciones de enseñanza y aprendizaje y las visiones sobre los alumnos y el sistema educativo. El trabajo muestra la incidencia del contexto socio-cultural de los alumnos en la construcción de las creencias o conocimientos implícitos de los docentes.es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2715/3284
dc.rightsDerechos de autor 1997 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Núm. 23 (1997); 17-31en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Núm. 23 (1997); 17-31es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleThe implicit knowledge in the teacher: lexicometer contributionen-US
dc.titleLOS CONOCIMIENTOS IMPLICITOS EN EL DOCENTE: APORTES DE LA LEXICOMETRIAes-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record