PROFILE OF CHILEAN ACHIEVEMENT IN THE TIMSS 1999 DATA REPRESENTATION SUB-SCALE
Perfil de rendimiento de Chile en la Subescala de Representación de Datos TIMSS 1999;
dc.creator | Ramírez, María José | |
dc.date | 2018-05-25 | |
dc.date.accessioned | 2020-07-09T21:13:10Z | |
dc.date.available | 2020-07-09T21:13:10Z | |
dc.identifier | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2974 | |
dc.identifier | 10.4067/S0718-07052002000100005 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138972 | |
dc.description | For the first time, Chile participated in IEA’s Trends in Mathematics and Science Study (TIMSS 1999), testing a nationally representative sample of 5907 eighth graders, and collecting vast background information about the students, their teachers and their schools. This article analyzes student’s achievement in data representation, the sub-scale that showed the best relative math results for Chile. The effect of five item-related variables was analyzed: format, cognitive skill, sub-content area, curricular intentions, and curricular implementation. Conclusions indicate that the better performance in data representation can be mainly explained because of a “street mathematics” phenomenon combined with an item-format effect. | en-US |
dc.description | Por primera vez, Chile participó en el Estudio de Tendencias en Matemáticas y Ciencias de IEA (TIMSS 1999), evaluando los conocimientos de una muestra representativa a nivel nacional de 5907 alumnos de octavo básico, y recogiendo valiosa información de contexto sobre los alumnos, sus profesores y sus colegios. Este artículo analiza los resultados obtenidos en representación de datos, la subescala de matemáticas con los mejores resultados relativos para Chile. Aquí se analiza el efecto de cinco características de las preguntas incluidas en la prueba: formato, habilidad cognitiva, contenido, intención curricular e implementación curricular. Las conclusiones apuntan a que el mejor rendimiento en representación de datos puede explicarse por un fenómeno de aprendizaje informal de las matemáticas combinado con un efecto de formato de las preguntas. | es-ES |
dc.language | eng | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades. | es-ES |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2974/3235 | |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2974/3856 | |
dc.rights | Derechos de autor 2002 Estudios Pedagógicos | es-ES |
dc.source | Pedagogical Studies; Núm. 28 (2002); 89-107 | en-US |
dc.source | Estudios Pedagógicos; Núm. 28 (2002); 89-107 | es-ES |
dc.source | 0718-0705 | |
dc.source | 0716-050X | |
dc.title | PROFILE OF CHILEAN ACHIEVEMENT IN THE TIMSS 1999 DATA REPRESENTATION SUB-SCALE | en-US |
dc.title | Perfil de rendimiento de Chile en la Subescala de Representación de Datos TIMSS 1999 | es-ES |
dc.title | pt-BR | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Estudios Pedagógicos
[0-9]{4}