Show simple item record

DISCURSO DOCENTE EN EL AULA;

dc.creatorCabrera Cuevas, Jessica Dinely
dc.date2018-05-28
dc.date.accessioned2020-07-09T21:13:12Z
dc.date.available2020-07-09T21:13:12Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3052
dc.identifier10.4067/S0718-07052003000100001
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138988
dc.descriptionStudy of the relation and implication of communication and its disciplines in the educational context, using an ethnographic approach to find out the type of predominant communication of the teacher in the classroom. For this, the verbal and not verbal communication of the teacher and his/her pupils in the school classroom, were observed besides the perceptions that the teacher has in relation to his/her communicative practice, being that the type of communicative relation that the teacher establishes with his/her students defines his/her professional role of learning and that in these situations there exists a hierarchic communication; that his/her type of communication influences positively or negatively in the participation, and, he/she that recognizes his/her predominant communication by means of a tacit and not reflexive metacommunication of his/her process.en-US
dc.descriptionEstudio de la relación e implicación de la comunicación y sus disciplinas en el contexto educativo, usando un enfoque etnográfico para procurar conocer el tipo de comunicación predominante del docente en el aula. Para ello, se observó la comunicación verbal y no verbal del docente y sus alumnos y alumnas en el aula escolar, además de las percepciones que éste tiene respecto a su práctica comunicativa en la misma, encontrándose que el tipo de relación comunicativa que el docente establece con sus aprendices define su rol profesional de guía de aprendizajes o conductor de contenidos y que en ambas situaciones existe una comunicación jerárquica; que su tipo de comunicación influye positiva o negativamente en la participación, y que reconoce su comunicación predominante mediante una metacomunicación tácita y no reflexiva de su proceso.es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3052/3220
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3052/3841
dc.rightsDerechos de autor 2003 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Núm. 29 (2003); 7-26en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Núm. 29 (2003); 7-26es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleEducational discourse in the classroomen-US
dc.titleDISCURSO DOCENTE EN EL AULAes-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record