Educational discourse in the classroom
DISCURSO DOCENTE EN EL AULA;
dc.creator | Cabrera Cuevas, Jessica Dinely | |
dc.date | 2018-05-28 | |
dc.date.accessioned | 2020-07-09T21:13:12Z | |
dc.date.available | 2020-07-09T21:13:12Z | |
dc.identifier | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3052 | |
dc.identifier | 10.4067/S0718-07052003000100001 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138988 | |
dc.description | Study of the relation and implication of communication and its disciplines in the educational context, using an ethnographic approach to find out the type of predominant communication of the teacher in the classroom. For this, the verbal and not verbal communication of the teacher and his/her pupils in the school classroom, were observed besides the perceptions that the teacher has in relation to his/her communicative practice, being that the type of communicative relation that the teacher establishes with his/her students defines his/her professional role of learning and that in these situations there exists a hierarchic communication; that his/her type of communication influences positively or negatively in the participation, and, he/she that recognizes his/her predominant communication by means of a tacit and not reflexive metacommunication of his/her process. | en-US |
dc.description | Estudio de la relación e implicación de la comunicación y sus disciplinas en el contexto educativo, usando un enfoque etnográfico para procurar conocer el tipo de comunicación predominante del docente en el aula. Para ello, se observó la comunicación verbal y no verbal del docente y sus alumnos y alumnas en el aula escolar, además de las percepciones que éste tiene respecto a su práctica comunicativa en la misma, encontrándose que el tipo de relación comunicativa que el docente establece con sus aprendices define su rol profesional de guía de aprendizajes o conductor de contenidos y que en ambas situaciones existe una comunicación jerárquica; que su tipo de comunicación influye positiva o negativamente en la participación, y que reconoce su comunicación predominante mediante una metacomunicación tácita y no reflexiva de su proceso. | es-ES |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades. | es-ES |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3052/3220 | |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3052/3841 | |
dc.rights | Derechos de autor 2003 Estudios Pedagógicos | es-ES |
dc.source | Pedagogical Studies; Núm. 29 (2003); 7-26 | en-US |
dc.source | Estudios Pedagógicos; Núm. 29 (2003); 7-26 | es-ES |
dc.source | 0718-0705 | |
dc.source | 0716-050X | |
dc.title | Educational discourse in the classroom | en-US |
dc.title | DISCURSO DOCENTE EN EL AULA | es-ES |
dc.title | pt-BR | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Estudios Pedagógicos
[0-9]{4}