Trustworthiness towards teachers from the students and their influence in the building of trust and in the organizational identification towards their careers
LA CONFIABILIDAD HACIA LOS DOCENTES POR PARTE DE LOS ESTUDIANTES Y SU INFLUENCIA EN LA CONSTRUCCION DE CONFIANZA Y EN LA IDENTIFICACION ORGANIZACIONAL HACIA SUS CARRERAS;
dc.creator | Yáñez Gallardo, Rodrigo | |
dc.creator | Pérez Villalobo, Victoria | |
dc.creator | Yáñez Gallardo, César | |
dc.date | 2018-06-07 | |
dc.date.accessioned | 2020-07-09T21:13:12Z | |
dc.date.available | 2020-07-09T21:13:12Z | |
dc.identifier | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3335 | |
dc.identifier | 10.4067/S0718-07052005000200006 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138996 | |
dc.description | The influence that the different dimensions involved in trustworthiness perception towards teachers have in the establishment of trust-based interpersonal relationships and their impact over career organization identification was investigated. The sample was made up of 589 universitary undergraduate students. An instrument was built to evaluate trustworthiness towards teachers, obtaining a good scale with good indexes of confidence and validity. It was found that there are differences by sex, years of study and faculty with regard to trustworthiness towards teachers. It was also found that perceived trustworthiness has a significant impact over trust towards teachers and the organization identification with the career. The implications of the results regarding how teachers can develop a favourable climate to learning environment for the students was also discussed. | en-US |
dc.description | Se investigó la influencia que tienen las diferentes dimensiones involucradas en la percepción de confiabilidad hacia los docentes en establecer relaciones interpersonales de confianza con docentes y su impacto en la identificación organizacional con la carrera. La muestra fue de 589 estudiantes universitarios. Se construyó un instrumento para evaluar la confiabilidad hacia los docentes, obteniéndose una escala con buenos indicadores de confiabilidad y validez. Se encontró que existen diferencias por sexo, por años de estudio y facultad a la que pertenecen los estudiantes con relación a la confiabilidad hacia docentes. Se estableció que la confiabilidad tiene un impacto significativo en la confianza hacia los docentes y en la identificación organizacional con la carrera. Discutimos las implicaciones de los resultados con relación a cómo los docentes desarrollan un clima favorable para el aprendizaje. | es-ES |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades. | es-ES |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3335/3206 | |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3335/3817 | |
dc.rights | Derechos de autor 2005 Estudios Pedagógicos | es-ES |
dc.source | Pedagogical Studies; Vol. 31 Núm. 2 (2005); 89-103 | en-US |
dc.source | Estudios Pedagógicos; Vol. 31 Núm. 2 (2005); 89-103 | es-ES |
dc.source | 0718-0705 | |
dc.source | 0716-050X | |
dc.title | Trustworthiness towards teachers from the students and their influence in the building of trust and in the organizational identification towards their careers | en-US |
dc.title | LA CONFIABILIDAD HACIA LOS DOCENTES POR PARTE DE LOS ESTUDIANTES Y SU INFLUENCIA EN LA CONSTRUCCION DE CONFIANZA Y EN LA IDENTIFICACION ORGANIZACIONAL HACIA SUS CARRERAS | es-ES |
dc.title | pt-BR | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Estudios Pedagógicos
[0-9]{4}