Show simple item record

LA CONFIABILIDAD HACIA LOS DOCENTES POR PARTE DE LOS ESTUDIANTES Y SU INFLUENCIA EN LA CONSTRUCCION DE CONFIANZA Y EN LA IDENTIFICACION ORGANIZACIONAL HACIA SUS CARRERAS;

dc.creatorYáñez Gallardo, Rodrigo
dc.creatorPérez Villalobo, Victoria
dc.creatorYáñez Gallardo, César
dc.date2018-06-07
dc.date.accessioned2020-07-09T21:13:12Z
dc.date.available2020-07-09T21:13:12Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3335
dc.identifier10.4067/S0718-07052005000200006
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138996
dc.descriptionThe influence that the different dimensions involved in trustworthiness perception towards teachers have in the establishment of trust-based interpersonal relationships and their impact over career organization identification was investigated. The sample was made up of 589 universitary undergraduate students. An instrument was built to evaluate trustworthiness towards teachers, obtaining a good scale with good indexes of confidence and validity. It was found that there are differences by sex, years of study and faculty with regard to trustworthiness towards teachers. It was also found that perceived trustworthiness has a significant impact over trust towards teachers and the organization identification with the career. The implications of the results regarding how teachers can develop a favourable climate to learning environment for the students was also discussed.en-US
dc.descriptionSe investigó la influencia que tienen las diferentes dimensiones involucradas en la percepción de confiabilidad hacia los docentes en establecer relaciones interpersonales de confianza con docentes y su impacto en la identificación organizacional con la carrera. La muestra fue de 589 estudiantes universitarios. Se construyó un instrumento para evaluar la confiabilidad hacia los docentes, obteniéndose una escala con buenos indicadores de confiabilidad y validez. Se encontró que existen diferencias por sexo, por años de estudio y facultad a la que pertenecen los estudiantes con relación a la confiabilidad hacia docentes. Se estableció que la confiabilidad tiene un impacto significativo en la confianza hacia los docentes y en la identificación organizacional con la carrera. Discutimos las implicaciones de los resultados con relación a cómo los docentes desarrollan un clima favorable para el aprendizaje.es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3335/3206
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3335/3817
dc.rightsDerechos de autor 2005 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 31 Núm. 2 (2005); 89-103en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 31 Núm. 2 (2005); 89-103es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleTrustworthiness towards teachers from the students and their influence in the building of trust and in the organizational identification towards their careersen-US
dc.titleLA CONFIABILIDAD HACIA LOS DOCENTES POR PARTE DE LOS ESTUDIANTES Y SU INFLUENCIA EN LA CONSTRUCCION DE CONFIANZA Y EN LA IDENTIFICACION ORGANIZACIONAL HACIA SUS CARRERASes-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record