Show simple item record

Miedo al fallo de los estudiantes y la relación con la intención de ser físicamente activo e importancia de la Educación Física en Educación Secundaria;

dc.creatorMunuera Ortuño, José Manuel
dc.creatorGómez-López, Manuel
dc.creatorGranero-Gallegos, Antonio
dc.creatorSánchez-Alcaraz Martínez, Bernardino J.
dc.date2018-10-05
dc.date.accessioned2020-07-09T21:13:14Z
dc.date.available2020-07-09T21:13:14Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3609
dc.identifier10.4067/S0718-07052018000100279
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/139011
dc.descriptionPerformance of physical activities in the educational sphere is very important for the development of psychological and physical improvement in students. Therefore, the aim of this study was to analyse fear of failure and its aversive causes, the importance of physical education, and the intention of practice, all according to gender and age in secondary school. The sample was composed of 591 students aged between 12 and 17 years old at several high schools in Murcia. An instrument composed of the scales of Performance Failure Appraisal Inventory was used, adapted to physical education, along with a questionnaire on the importance and utility of physical education and a questionnaire measuring the intentionality to be physically active. The results showed that males and younger students have more fear of failure, they give more importance to the subject, and they are also the ones that have the greatest intention to practice, especially in the younger age group.en-US
dc.descriptionEl objetivo de este estudio fue analizar el miedo al fallo y sus causas aversivas, la importancia de la Educación Física y la intención de práctica en función del género y la edad en la Educación Secundaria Obligatoria. La muestra fue de 591 estudiantes, con edades entre 12 y 17 años pertenecientes a diferentes institutos de la Región Murcia. Se utilizó un instrumento compuesto por el Inventario de Evaluación del Error en el Rendimiento adaptado a la Educación Física, el Cuestionario de la Importancia y Utilidad de la Educación Física y el Cuestionario de la Medida de la Intencionalidad para ser Físicamente Activo. Los resultados mostraron que los hombres y los más jóvenes tienen mayor miedo al fallo; los hombres son los que mayor importancia le otorgan a la asignatura y los que mayor intención de práctica tienen sobre todo el grupo de edad más joven.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3609/4482
dc.rightsDerechos de autor 2018 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 44 Núm. 1 (2018); 279-291en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 44 Núm. 1 (2018); 279-291es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleStudents’ fear of failure and its relationship to the intention to be physically active and the importance of physical education in secondary educationen-US
dc.titleMiedo al fallo de los estudiantes y la relación con la intención de ser físicamente activo e importancia de la Educación Física en Educación Secundariaes-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record