Show simple item record

LEXICO DISPONIBLE EN INGLES COMO SEGUNDA LENGUA EN INSTRUCCION FORMALIZADA;

dc.creatorGermany G., Patricia
dc.creatorCartes E., Ninette
dc.date2018-05-24
dc.date.accessioned2020-07-09T21:13:14Z
dc.date.available2020-07-09T21:13:14Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2903
dc.identifier10.4067/S0718-07052000000100003
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/139021
dc.descriptionThe present work is a transectional correlational study among students who learn English as a second language, across the Eight Region at the formal learning schools in Chile. The linguistic level of the available lexicon was explored among samples of students from different secondary schools. The research was planned in terms of general objectives: • Describe the available lexicon produced by students of English as L2 (second language), from different schools. • Know the incidence of the variable type of school in English lexicon availability, produced by students included in the sample.en-US
dc.descriptionEl presente trabajo es un estudio transeccional correlacional realizado con alumnos que estudian inglés como segunda lengua en la enseñanza formal de la Octava Región de Chile. Se exploró el nivel lingüístico del léxico disponible, en muestras de estudiantes de distintos tipos de establecimientos educacionales. Los objetivos generales de la investigación son: • Describir el léxico disponible de estudiantes de inglés como segunda lengua en distintos tipos de establecimientos educacionales. • Determinar la incidencia del factor tipo de establecimiento educacional en la disponibilidad léxica del inglés como segunda lengua en los alumnos que componen la muestra.es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2903/3256
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2903/3879
dc.rightsDerechos de autor 2000 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Núm. 26 (2000); 39-50en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Núm. 26 (2000); 39-50es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleLexicon availability in English as a second language in formal learningen-US
dc.titleLEXICO DISPONIBLE EN INGLES COMO SEGUNDA LENGUA EN INSTRUCCION FORMALIZADAes-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record