Inserting Professional Teaching: Problems and successes of beginning teachers
Inserción Profesional Docente: problemas y éxitos de los profesores principiantes;
Inserção Profissional de Ensino: Problemas e sucessos de professores iniciantes
dc.creator | Solís Zañartu, María Cristina | |
dc.creator | Núñez Vega, Claudio | |
dc.creator | Contreras Valenzuela, Inés | |
dc.creator | Vásquez Lara, Nelson | |
dc.creator | Ritterhaussen Klaunning, Sylvia | |
dc.date | 2018-05-11 | |
dc.date.accessioned | 2020-07-09T21:13:15Z | |
dc.date.available | 2020-07-09T21:13:15Z | |
dc.identifier | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/1962 | |
dc.identifier | 10.4067/S0718-07052016000200019 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/139032 | |
dc.description | This study presents the results of an analysis of the problems and successes in the professional performance of teachers of basic and secondary education in the early years of employment, graduated from six Chilean universities. The results describe the dimensions of professional development that are perceived as challenges and successes by teachers that are inserted into the world of teaching work, as well as the vision of school managers. Based on the findings it was concluded that there are dimensions of performance that are strengths, however other related with differentiated learning resources management, interactions with other actors, institutional insertion, performing simultaneous tasks and handling social problems are perceived as difficulties. Furthermore, it was found that the successes evolve through the early years of insertion. | en-US |
dc.description | Este estudio presenta los resultados del análisis de los problemas y éxitos en el desempeño profesional de profesores de educación básica y educación media durante los primeros años de inserción laboral, egresados de seis universidades chilenas. Los resultados describen las dimensiones del desarrollo profesional que son percibidas como dificultades y éxitos por parte de los profesores que se insertan al mundo laboral de la docencia, así como la visión de directivos de los colegios. Basado en los hallazgos se concluyó que hay dimensiones del desempeño que constituyen fortalezas, en cambio otras vinculadas con Manejo de recursos de aprendizaje diferenciados, Interacciones con otros actores, Inserción institucional, Realización de tareas simultáneas y Manejo de problemas sociales son percibidas como dificultades. Además, se encontró que los éxitos obtenidos evolucionan a través de los primeros años de inserción. | es-ES |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades. | es-ES |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/1962/2718 | |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/1962/3351 | |
dc.rights | Derechos de autor 2016 Estudios Pedagógicos | es-ES |
dc.source | Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 2 (2016); 331-342 | en-US |
dc.source | Estudios Pedagógicos; Vol. 42 Núm. 2 (2016); 331-342 | es-ES |
dc.source | 0718-0705 | |
dc.source | 0716-050X | |
dc.title | Inserting Professional Teaching: Problems and successes of beginning teachers | en-US |
dc.title | Inserción Profesional Docente: problemas y éxitos de los profesores principiantes | es-ES |
dc.title | Inserção Profissional de Ensino: Problemas e sucessos de professores iniciantes | pt-BR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Estudios Pedagógicos
[0-9]{4}