Show simple item record

EL CONTEXTO INTERACCIONAL Y LA DIVERSIDAD EN LA ESCUELA;

dc.creatorIbáñez, Nolfa
dc.date2018-06-02
dc.date.accessioned2020-07-09T21:13:20Z
dc.date.available2020-07-09T21:13:20Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3215
dc.identifier10.4067/S0718-07052010000100015
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/139086
dc.descriptionThis paper is part of a line of investigation which is still in progress, about the emerging language and the construction of the world in early childhood, the initial meanings, and the preliminary comparison between the interactional contexts of the classrooms which there attend the children of the group of study, who belong to two different cultures: middle class of Santiago City and mapuche rural culture of south of Chile. It provides a general overview of the research and relates some interpretations of the first entities that emerging in language in relational instances that bear a special significance for beginner’s education and some comparative aspects of the characteristics of interaction in the classroom. Our goal is enlarge our perspective and understanding of diversity and to contribute to the pedagogical work with diversity in education, especially in teacher’s formation.  en-US
dc.descriptionEl artículo es parte de una línea de investigación en desarrollo sobre el surgimiento del lenguaje y la construcción de mundo en el niño, los primeros significados y la comparación preliminar de los contextos interaccionales de las aulas a las que asisten los niños del grupo de estudio, quienes pertenecen a dos culturas diferentes: clase media de Santiago y comunidades mapuche rurales del sur de Chile. Se entrega una visión general de la línea de investigación, algunas interpretaciones sobre las primeras entidades que surgen en el lenguaje de los niños con distintos significados y que los adultos designamos con las mismas palabras, y algunos aspectos comparativos de las características de la interacción en el aula. Nuestro propósito es aportar a la inclusión del trabajo pedagógico con la diversidad en educación, especialmente en la formación de profesores.  es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3215/3075
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3215/3709
dc.rightsDerechos de autor 2010 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 36 Núm. 1 (2010); 275-286en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 36 Núm. 1 (2010); 275-286es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleInternational context and diversity in schoolsen-US
dc.titleEL CONTEXTO INTERACCIONAL Y LA DIVERSIDAD EN LA ESCUELAes-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record