Show simple item record

REPRESENTACIONES SOCIALES SOBRE FEMINIDAD DE LOS/LAS ESTUDIANTES DE PEDAGOGÍA, EN LOS CONTEXTOS DE FORMACIÓN DOCENTE INICIAL;

dc.creatorLizana Muñoz, Verónica Alejandra
dc.date2018-06-06
dc.date.accessioned2020-07-09T21:13:21Z
dc.date.available2020-07-09T21:13:21Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3309
dc.identifier10.4067/S0718-07052008000200007
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/139102
dc.descriptionThis document presents the representations operations and identities experiences on feminine of the students of pedagogy, in the contexts of Initial Educational Formation, in order to look over the processes of (re)construction of sex, body and feminine sexuality, and the cultural patterns that condition women's the behaviors. The description, interpretation and analyses of these discursive practices try to articúlate "the device-technologies of teaching and those of the system sex-sort", that is to say, the ideological incardination in the field of be-do-know-saying like women. These findings of research constitute an extract of the Thesis of Master in Studies of Sort and Culture in Latin América mention Humanities, "Social representations on masculine, feminine, heterosexual and homosexual of the students of pedagogy, in the contexts of Initial Educational Formation", presented/displayed year 2007, in the University of Chile.  en-US
dc.descriptionEste documento presenta las operaciones representacionales y experiencias identitarias sobre feminidad de los/las estudiantes de pedagogía, en los contextos de Formación Docente Inicial, con el propósito de visibilizar los procesos de (re)construcción del sexo, cuerpo y sexualidad femenina, y los patrones culturales que condicionan los comportamientos de las mujeres. La descripción, interpretación y análisis de estas prácticas discursivas pretenden articular "los dispositivos-tecnologías de la docencia y los del sistema sexo-género", es decir, la incardinación ideológica en el campo del ser-hacer-saber-decir como mujeres. Estos hallazgos de investigación constituyen un extracto de la Tesis de Magíster en Estudios de Género y Cultura en América Latina mención Humanidades, "Representaciones sociales sobre masculinidad, feminidad, heterosexua-lidad y homosexualidad de los/las estudiantes de pedagogía, en los contextos de Formación Docente Inicial", presentada el año 2007, en la Universidad de Chile.  es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3309/3148
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3309/3755
dc.rightsDerechos de autor 2008 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 34 Núm. 2 (2008); 115-136en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 34 Núm. 2 (2008); 115-136es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleSocial representations on feminine of the pedagogy students, in the contexts of initial educational formationen-US
dc.titleREPRESENTACIONES SOCIALES SOBRE FEMINIDAD DE LOS/LAS ESTUDIANTES DE PEDAGOGÍA, EN LOS CONTEXTOS DE FORMACIÓN DOCENTE INICIALes-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record