Show simple item record

Los Procesos de Evaluación y sus Consecuencias. Análisis de la Experiencia del Profesorado de Educación Física;

dc.creatorSonlleva, Miriam
dc.creatorMartínez, Suyapa
dc.creatorMonjas, Roberto
dc.date2018-12-12
dc.date.accessioned2020-07-09T21:13:21Z
dc.date.available2020-07-09T21:13:21Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/4155
dc.identifier10.4067/S0718-07052018000200329
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/139105
dc.descriptionAssessment entails one of the most contentious moments in the initial formation of physical education (PE) teachers. This study attempts to analyze teacher experiences in light of this fact through an analysis of the feelings and emotions generated among students by assessment, the interactions between teachers and students in the process, and the highest-rated aspects of assessment. For this purpose, we conducted a survey of 491 teachers from 17 Spanish universities, the results of which are complemented by 12 personal interviews. Based on the data gathered, we suggest that PE professionals feel anxiety and fear toward assessment; they consider the relationship between teachers and students fundamental in improving their training process; and they affirm that prior knowledge of the assessment system and its arrangement are fundamental aspects for motivation in learning and the reduction of stress.en-US
dc.descriptionLa evaluación supone uno de los momentos más controvertidos de la formación inicial de los docentes de Educación Física (EF). El estudio que presentamos trata de analizar sus vivencias ante este hecho, a través del análisis de los sentimientos y emociones que genera la evaluación entre los estudiantes, las interacciones entre profesores y alumnos en el proceso de evaluación y los aspectos de la evaluación mejor valorados. Para ello, utilizamos una encuesta, realizada a 491 profesores de 17 universidades españolas, que se completa con 12 entrevistas personales. Los resultados nos permiten afirmar que los profesionales de EF sienten ansiedad y temor hacia la evaluación; consideran fundamental la relación entre profesores y estudiantes para mejorar su proceso formativo; y afirman que el conocimiento previo del sistema de evaluación y su acuerdo son aspectos básicos para la motivación del aprendizaje y la reducción de los síntomas de tensión.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/4155/5205
dc.rightsDerechos de autor 2018 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 44 Núm. 2 (2018); 329-351en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 44 Núm. 2 (2018); 329-351es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleAssessment Processes and their Consequences: An Analysis of the Physical Education Teacher’s Experienceen-US
dc.titleLos Procesos de Evaluación y sus Consecuencias. Análisis de la Experiencia del Profesorado de Educación Físicaes-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record