The Blog as an Instrument for Improving the Self-regulation of Learning by University Students
El Blog como Instrumento de Mejora para la Autorregulación del Aprendizaje del Estudiante Universitario;
dc.creator | Delgado, Vanesa | |
dc.creator | Hortigüela, David | |
dc.creator | Ausín, Vanesa | |
dc.creator | Abella, Víctor | |
dc.date | 2018-12-12 | |
dc.date.accessioned | 2020-07-09T21:13:23Z | |
dc.date.available | 2020-07-09T21:13:23Z | |
dc.identifier | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/4146 | |
dc.identifier | 10.4067/S0718-07052018000200171 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/139128 | |
dc.description | Self-regulated learning is a determining factor in the academic performance of university students, and the use of ICT and formative assessment contributes to the development of this type of learning. This study presents an experiment carried out with students in the Early Childhood Education degree program (n = 63) who, through the use of the blog as an instrument of self-regulation of learning, enhanced the development of their reflective thinking. A rubric, designed and validated through the input of experts, was used to monitor and assess the students. Upon completing the experience, part of the A-SRL-S instrument was administered to the participating students to measure self-regulation in learning. The average qualification obtained was high. On the other hand, there were no major differences between the factors analyzed in the A-SRL-S, highlighting the level of accordance in terms of external assessment for the purpose of improvement. | en-US |
dc.description | La autorregulación en el aprendizaje se concibe como un factor determinante en el rendimiento académico en los estudiantes universitarios. Al respecto, el uso de las TIC y la evaluación formativa puede contribuir a su correcto desarrollo. En este estudio se presenta una experiencia realizada con estudiantes del Grado de Maestro en Educación Infantil (n= 63) quienes, a través de la utilización del blog como instrumento de autorregulación del aprendizaje favorecieron el desarrollo del pensamiento reflexivo. Para realizar el seguimiento y evaluación de los alumnos se utilizó una rúbrica, diseñada y validada a través de un juicio de expertos. Tras finalizar la experiencia, se administró a los estudiantes participantes parte del instrumento A-SRL-S, con objeto de medir la autorregulación en el aprendizaje. La calificación media obtenida es de notable. Por otro lado, no existen grandes diferencias entre los factores analizados en el A-SRL-S, destacando el grado de acuerdo con relación a la evaluación externa con objeto de mejora. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades. | es-ES |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/4146/5196 | |
dc.rights | Derechos de autor 2018 Estudios Pedagógicos | es-ES |
dc.source | Pedagogical Studies; Vol. 44 Núm. 2 (2018); 171-184 | en-US |
dc.source | Estudios Pedagógicos; Vol. 44 Núm. 2 (2018); 171-184 | es-ES |
dc.source | 0718-0705 | |
dc.source | 0716-050X | |
dc.title | The Blog as an Instrument for Improving the Self-regulation of Learning by University Students | en-US |
dc.title | El Blog como Instrumento de Mejora para la Autorregulación del Aprendizaje del Estudiante Universitario | es-ES |
dc.title | pt-BR | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Estudios Pedagógicos
[0-9]{4}