Show simple item record

La evaluación en educación física a través del “Game Perfomance Assessment Instrument” (GPAI);
A avaliação da educação fisica atravez o “Game Perfomance Assessment Instrument” (GPAI)

dc.creatorAguilar Sánchez, Javier
dc.creatorMartín Tamayo, Ignacio
dc.creatorChirosa Ríos, Luis Javier
dc.date2018-05-10
dc.date.accessioned2020-07-09T21:13:24Z
dc.date.available2020-07-09T21:13:24Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/1908
dc.identifier10.4067/S0718-07052016000200001
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/139134
dc.descriptionThe use of assessment tools for sports performance which contributes to improve the process of teaching is not formalized. The aims of this article were: to obtain an updated view of the Game Performance Assessment Instrument (GPAI) and, to analyze its use in scientific literature to establish new routes for investigation. The databases used were WEB OF SCIENCE, SPORTDISCUS, SCOPUS and PROQUEST, gathering articles from January of 1998 to May of 2015. From the initial sample of 582 studies, 34 were analyzed after applying the criteria of inclusion and exclusion. In 15, the GPAI has served to demonstrate the progress of the subjects in different sports after periods of teaching- learning. It has been used mainly in the education field and with invasion sports. In conclusion, due to the benefits that its presents, its use should be further extended to solve the problem that assessment represents to many teachers.en-US
dc.descriptionEl uso de herramientas evaluativas del rendimiento deportivo que contribuyan a mejorar los procesos de enseñanza no está normalizado. Los objetivos de este artículo fueron obtener una visión actualizada del uso Game Perfomance Assessment Instrument (GPAI); y analizar su uso en la literatura científica para establecer nuevas líneas de investigación. Se utilizaron las bases de datos WEB OF SCIENCE, SPORTDISCUS, SCOPUS y PROQUEST, recogiendo artículos publicados entre enero de 1998 y mayo de 2015. De la muestra inicial de 582 investigaciones, 34 fueron analizadas tras aplicar los criterios de inclusión/exclusión. En 15, el GPAI ha servido para ver el progreso de los sujetos en distintos deportes tras periodos de enseñanza aprendizaje. Se ha usado principalmente en el ámbito educativo y con deportes de invasión. En conclusión, debido a las ventajas que presenta, su uso debería estar más extendido para dar solución al problema que la evaluación representa para muchos profesores.es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/1908/2700
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/1908/3333
dc.rightsDerechos de autor 2016 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 2 (2016); 7-19en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 42 Núm. 2 (2016); 7-19es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleThe assessment in physical education through the “Game Perfomance Assessment Instrument” (GPAI)en-US
dc.titleLa evaluación en educación física a través del “Game Perfomance Assessment Instrument” (GPAI)es-ES
dc.titleA avaliação da educação fisica atravez o “Game Perfomance Assessment Instrument” (GPAI)pt-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record