Show simple item record

UNA POLÍTICA ACERTADA Y LA FORMACIÓN PERMANENTE DEL PROFESORADO, CLAVES EN EL IMPULSO DE LOS CENTROS TIC DE ANDALUCÍA (ESPAÑA);

dc.creatorPérez Rodríguez, María Amor
dc.creatorAguaded Gómez, José Ignacio
dc.creatorFandos Igado, Manuel
dc.date2018-06-05
dc.date.accessioned2020-07-09T21:13:26Z
dc.date.available2020-07-09T21:13:26Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3280
dc.identifier10.4067/S0718-07052009000200008
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/139164
dc.descriptionThis paper displays some of the results from research carried out in Andalusia (Spain) to evaluate the impact of the educational innovation policy developed by the regional government through widely introducing Information and Communication Technologies (ICT) in primary and secondary schools (ICT Centers). Specifically, the effect of the measures used to integrate ICTs on the educational administration and education centers is analyzed. This integration is analyzed not only at an institutional level, concerning the organization of the centers, but also in that referring to the permanent teacher's training actions and the implications and repercussions in the teaching-learning processes and the classroom and thus its repercussions in teaching-learning processes.  en-US
dc.descriptionEn este trabajo se exponen algunos de los resultados de una investigación llevada a cabo en Andalucía (España) para evaluar el impacto de la política de innovación educativa desarrollada por el gobierno de la región, mediante la implantación masiva de las Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) en centros de enseñanza de Primaria y Secundaria (Centros TIC). En concreto, se analizan las implicaciones de la administración educativa y de los centros ante las medidas de impulso para la integración de las TIC, no sólo a nivel institucional en cuanto a organización de centros, sino también en lo que se refiere a acciones de formación permanente del profesorado y las implicaciones y repercusiones en los procesos de enseñanza aprendizaje.  es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3280/3121
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3280/3726
dc.rightsDerechos de autor 2009 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 35 Núm. 2 (2009); 137-154en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 35 Núm. 2 (2009); 137-154es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleA properly policy and the permanent teacher's training, key in the ITC Centre impulse in Andalusia (Spain)en-US
dc.titleUNA POLÍTICA ACERTADA Y LA FORMACIÓN PERMANENTE DEL PROFESORADO, CLAVES EN EL IMPULSO DE LOS CENTROS TIC DE ANDALUCÍA (ESPAÑA)es-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record