A properly policy and the permanent teacher's training, key in the ITC Centre impulse in Andalusia (Spain)
UNA POLÍTICA ACERTADA Y LA FORMACIÓN PERMANENTE DEL PROFESORADO, CLAVES EN EL IMPULSO DE LOS CENTROS TIC DE ANDALUCÍA (ESPAÑA);
dc.creator | Pérez Rodríguez, María Amor | |
dc.creator | Aguaded Gómez, José Ignacio | |
dc.creator | Fandos Igado, Manuel | |
dc.date | 2018-06-05 | |
dc.date.accessioned | 2020-07-09T21:13:26Z | |
dc.date.available | 2020-07-09T21:13:26Z | |
dc.identifier | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3280 | |
dc.identifier | 10.4067/S0718-07052009000200008 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/139164 | |
dc.description | This paper displays some of the results from research carried out in Andalusia (Spain) to evaluate the impact of the educational innovation policy developed by the regional government through widely introducing Information and Communication Technologies (ICT) in primary and secondary schools (ICT Centers). Specifically, the effect of the measures used to integrate ICTs on the educational administration and education centers is analyzed. This integration is analyzed not only at an institutional level, concerning the organization of the centers, but also in that referring to the permanent teacher's training actions and the implications and repercussions in the teaching-learning processes and the classroom and thus its repercussions in teaching-learning processes. | en-US |
dc.description | En este trabajo se exponen algunos de los resultados de una investigación llevada a cabo en Andalucía (España) para evaluar el impacto de la política de innovación educativa desarrollada por el gobierno de la región, mediante la implantación masiva de las Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) en centros de enseñanza de Primaria y Secundaria (Centros TIC). En concreto, se analizan las implicaciones de la administración educativa y de los centros ante las medidas de impulso para la integración de las TIC, no sólo a nivel institucional en cuanto a organización de centros, sino también en lo que se refiere a acciones de formación permanente del profesorado y las implicaciones y repercusiones en los procesos de enseñanza aprendizaje. | es-ES |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades. | es-ES |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3280/3121 | |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3280/3726 | |
dc.rights | Derechos de autor 2009 Estudios Pedagógicos | es-ES |
dc.source | Pedagogical Studies; Vol. 35 Núm. 2 (2009); 137-154 | en-US |
dc.source | Estudios Pedagógicos; Vol. 35 Núm. 2 (2009); 137-154 | es-ES |
dc.source | 0718-0705 | |
dc.source | 0716-050X | |
dc.title | A properly policy and the permanent teacher's training, key in the ITC Centre impulse in Andalusia (Spain) | en-US |
dc.title | UNA POLÍTICA ACERTADA Y LA FORMACIÓN PERMANENTE DEL PROFESORADO, CLAVES EN EL IMPULSO DE LOS CENTROS TIC DE ANDALUCÍA (ESPAÑA) | es-ES |
dc.title | pt-BR | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Estudios Pedagógicos
[0-9]{4}