Show simple item record

La enseñanza, una puerta para la complejidad y la crítica;
O ensino, uma porta para a complexidade e a crítica

dc.creatorArias, Roberto
dc.creatorPeralta, Helga
dc.date2018-05-25
dc.date.accessioned2020-07-09T21:13:27Z
dc.date.available2020-07-09T21:13:27Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3026
dc.identifier10.4067/S0718-07052011000100017
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/139174
dc.descriptionThe following publication postulates a teaching and didactics model in which the complexity and the critical school find epistemological synchrony that expose the needs of the education and the current school, starting from the new role that those schools have in the contemporary society. The challenges assumed by the education are: the creation of a nourishing and creative critique in the citizens and the integration of Morin’s postulates with the beginning of the School of Frankfurt. They allow to strengthen new pedagogic practices, as well as to restore the professional role of the pedagogue.en-US
dc.descriptionLa siguiente publicación postula un modelo de enseñanza y didáctica donde la complejidad y la escuela crítica encuentran sincronías epistemológicas que exponen las necesidades de la educación y la escuela actual a partir del nuevo rol que a estas les cabe en la sociedad contemporánea. Siendo uno de los desafíos asumidos por la educación la generación de una crítica nutritiva y creativa en los ciudadanos, la integración de los postulados de Morin con los principios de la Escuela de Frankfurt permiten robustecer nuevas prácticas pedagógicas, así como reivindicar el rol profesional del pedagogo.es-ES
dc.descriptionA seguinte publicação postula um modelo de ensino e didática onde a complexidade e a escola crítica encontram sincronias epistemológicas que expõem as necessidades da educação e da escola atual a partir do novo papel que estas assumem na sociedade contemporânea. Sendo um dos desafios assumidos pela educação, a geração de uma crítica nutritiva e criativa nos cidadãos, a integração dos postulados de Morin, com os princípios da Escola de Frankfurt permitem robustecer novas práticas pedagógicas, bem como reivindicar o papel profissional do pedagogo.pt-BR
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3026/3035
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3026/3674
dc.rightsDerechos de autor 2011 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 37 Núm. 1 (2011); 293-302en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 37 Núm. 1 (2011); 293-302es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleThe teaching, a door to the complexity and the critiqueen-US
dc.titleLa enseñanza, una puerta para la complejidad y la críticaes-ES
dc.titleO ensino, uma porta para a complexidade e a críticapt-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record