The teaching, a door to the complexity and the critique
La enseñanza, una puerta para la complejidad y la crítica;
O ensino, uma porta para a complexidade e a crítica
dc.creator | Arias, Roberto | |
dc.creator | Peralta, Helga | |
dc.date | 2018-05-25 | |
dc.date.accessioned | 2020-07-09T21:13:27Z | |
dc.date.available | 2020-07-09T21:13:27Z | |
dc.identifier | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3026 | |
dc.identifier | 10.4067/S0718-07052011000100017 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/139174 | |
dc.description | The following publication postulates a teaching and didactics model in which the complexity and the critical school find epistemological synchrony that expose the needs of the education and the current school, starting from the new role that those schools have in the contemporary society. The challenges assumed by the education are: the creation of a nourishing and creative critique in the citizens and the integration of Morin’s postulates with the beginning of the School of Frankfurt. They allow to strengthen new pedagogic practices, as well as to restore the professional role of the pedagogue. | en-US |
dc.description | La siguiente publicación postula un modelo de enseñanza y didáctica donde la complejidad y la escuela crítica encuentran sincronías epistemológicas que exponen las necesidades de la educación y la escuela actual a partir del nuevo rol que a estas les cabe en la sociedad contemporánea. Siendo uno de los desafíos asumidos por la educación la generación de una crítica nutritiva y creativa en los ciudadanos, la integración de los postulados de Morin con los principios de la Escuela de Frankfurt permiten robustecer nuevas prácticas pedagógicas, así como reivindicar el rol profesional del pedagogo. | es-ES |
dc.description | A seguinte publicação postula um modelo de ensino e didática onde a complexidade e a escola crítica encontram sincronias epistemológicas que expõem as necessidades da educação e da escola atual a partir do novo papel que estas assumem na sociedade contemporânea. Sendo um dos desafios assumidos pela educação, a geração de uma crítica nutritiva e criativa nos cidadãos, a integração dos postulados de Morin, com os princípios da Escola de Frankfurt permitem robustecer novas práticas pedagógicas, bem como reivindicar o papel profissional do pedagogo. | pt-BR |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades. | es-ES |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3026/3035 | |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3026/3674 | |
dc.rights | Derechos de autor 2011 Estudios Pedagógicos | es-ES |
dc.source | Pedagogical Studies; Vol. 37 Núm. 1 (2011); 293-302 | en-US |
dc.source | Estudios Pedagógicos; Vol. 37 Núm. 1 (2011); 293-302 | es-ES |
dc.source | 0718-0705 | |
dc.source | 0716-050X | |
dc.title | The teaching, a door to the complexity and the critique | en-US |
dc.title | La enseñanza, una puerta para la complejidad y la crítica | es-ES |
dc.title | O ensino, uma porta para a complexidade e a crítica | pt-BR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Estudios Pedagógicos
[0-9]{4}