Human rights education in the curriculum reform: curriculum of history and social sciences of 2° of middle school in the unit named "Military regime and transition to democracy"
EDUCACION EN DERECHOS HUMANOS: CURRICULUM HISTORIA Y CIENCIAS SOCIALES DEL 2° AÑO DE ENSEÑANZA MEDIA. SUBUNIDAD "REGIMEN MILITAR Y TRANSICIÓN A LA DEMOCRACIA";
dc.creator | Magendzo Kolstrein, Abraham | |
dc.creator | Toledo Jofré, María Isabel | |
dc.date | 2018-06-05 | |
dc.date.accessioned | 2020-07-09T21:13:29Z | |
dc.date.available | 2020-07-09T21:13:29Z | |
dc.identifier | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3262 | |
dc.identifier | 10.4067/S0718-07052009000100008 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/139197 | |
dc.description | The authors are dealing with human rights education that is been incorporated to the curriculum of History and Social Sciences of the 2° grade of the middle school in the unit named "Military regime and transition to democracy". The authors declare that the teaching of human rights is an ethical imperative, however they show also the critics and pedagogical difficulties that the teaching of recent history is facing in the Chilean context. With the purpose of answering to the many questions inquietudes and conflicts that the theme is facing, the authors are present the results of a research that have design, is in the process of been finish, that explores the ways of teaching and learning of the unit: Military regime and transition to democracy. Finally the authors are recommending a method to implement and train teachers in human rights: Protagonist research. | en-US |
dc.description | Se hace referencia a la educación en Derechos Humanos que se incluye en el curriculum de Historia y ciencias sociales del 2o año de Enseñanza Media, subunidad "Régimen militar y transición a la democracia". Se hace ver el imperativo ético que impone esta enseñanza, pero también se alude a las críticas y a las inquietudes pedagógicas que la historia reciente enfrenta en el contexto chileno. Con el fin de dar respuestas a preguntas y controversias se proporcionan resultados de una investigación que explora las formas y modalidades de enseñanza y aprendizaje de la subunidad "Régimen Militar y transición a la democracia". Finalmente, y a manera de cierre, se hacen recomendaciones referidas a la investigación protagónica como modalidad de implementation y perfeccionamiento profesional en la temática de los derechos humanos. | es-ES |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades. | es-ES |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3262/3103 | |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3262/3737 | |
dc.rights | Derechos de autor 2009 Estudios Pedagógicos | es-ES |
dc.source | Pedagogical Studies; Vol. 35 Núm. 1 (2009); 139-154 | en-US |
dc.source | Estudios Pedagógicos; Vol. 35 Núm. 1 (2009); 139-154 | es-ES |
dc.source | 0718-0705 | |
dc.source | 0716-050X | |
dc.title | Human rights education in the curriculum reform: curriculum of history and social sciences of 2° of middle school in the unit named "Military regime and transition to democracy" | en-US |
dc.title | EDUCACION EN DERECHOS HUMANOS: CURRICULUM HISTORIA Y CIENCIAS SOCIALES DEL 2° AÑO DE ENSEÑANZA MEDIA. SUBUNIDAD "REGIMEN MILITAR Y TRANSICIÓN A LA DEMOCRACIA" | es-ES |
dc.title | pt-BR | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Estudios Pedagógicos
[0-9]{4}