Show simple item record

Evaluación de programas educativos sobre Patrimonio Cultural Inmaterial

dc.creatorFontal, Olaia
dc.creatorMartínez, Marta
dc.date2018-05-04
dc.date.accessioned2020-07-09T21:13:31Z
dc.date.available2020-07-09T21:13:31Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/1791
dc.identifier10.4067/S0718-07052017000400004
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/139218
dc.descriptionThe paper provides a relational analysis of approaches and categories in educational programs related to intangible heritage, in the framework of a study funded by Economy and Competitivity Ministry in Spain and Feder funds (UE) based on the Research EDU2015-65716-C2-2-R and is part of a set of actions promoted by the National Plan for Heritage and Education. Our analysis is conducted within an evaluation process applied on a sample of 202 educational programmes in order to diagnose the state of the question and detect their strengths and weaknesses. The study shows that the educational programmes under scrutiny deal with all educational settings and belong to a broad range of typologies. Additionally, relational tendencies are established between the programmes’ target audience and their typology. On the other hand, shortfalls are detected involving a high percentage of programmes that have no educational design. On the whole, there emerges the need to generate new perspectives for heritage education that ensure its activating function of the processes of identity and society towards its heritage.en-US
dc.descriptionEl artículo ofrece un análisis relacional de los enfoques y categorías de programas educativos generados en torno al patrimonio inmaterial, derivado de un estudio financiado por el Ministerio de Economía y Competitividad y los Fondos Feder (UE) en el marco del proyecto de investigación EDU2015-65716-C2-2-R, y se enmarca en las acciones del Plan Nacional de Educación y Patrimonio. Este análisis se desarrolla dentro de un proceso evaluativo con una muestra de 202 programas educativos, que tiene como finalidad detectar el estado de la cuestión, así como sus fortalezas y debilidades. El estudio muestra cómo los programas analizados abordan todos los ámbitos educativos, y presentan una amplia gama de tipologías. También se observan tendencias relacionales entre el tipo de público y tipo de programa. Por otro lado, se denotan deficiencias en torno al alto porcentaje de programas detectados sin diseño educativo. Este aspecto nos plantea la necesidad de generar nuevas prospectivas para la educación patrimonial, que garanticen su función activadora de los procesos de identización y de la sociedad hacia su patrimonio.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/1791/1874
dc.rightsDerechos de autor 2018 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 43 Núm. 4 (2017); 69-89en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 43 Núm. 4 (2017); 69-89es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleEvaluation of educational programmes on Intangible Cultural Heritageen-US
dc.titleEvaluación de programas educativos sobre Patrimonio Cultural Inmateriales-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record