• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

The value of pedagogical knowledge for teaching Secondary School: design and validation of a questionnaire

Valor del conocimiento pedagógico para la docencia en Educación Secundaria: diseño y validación de un cuestionario*

Author
Martin-Romera, Ana

Molina Ruiz, Enriqueta

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/1117
10.4067/S0718-07052017000200011
Abstract
Teachers and their training are determining factors in learning and improving the quality of education. Recruiting the best teachers requires good initial training policies that take up the challenge of meeting the demands and needs of teachers in their practice. The study describes the construction and validation process of a questionnaire designed to discover the value that high school teachers give to pedagogical knowledge in their professional performance and the need for pedagogical training. In this paper the procedure developed to estimate thequestionnaire content validity and its internal consistency are presented. The construction and validation process resulted in a questionnaire consisting of three sections aimed at collecting the valuation of Pedagogical Knowledge and Teaching Competences for the exercise of the profession, and the Desirable Elements on preservice pedagogical training.
 
Los docentes y su formación son determinantes en el aprendizaje y la mejora de la calidad de la educación. Reclutar a los mejores docentes requiere de buenas políticas de formación inicial que asuman el reto de atender a las demandas y necesidades de los profesores en la práctica. Este trabajo presenta el proceso de construcción y validación de un cuestionario que permite recoger el valor que el profesorado de enseñanza secundaria concede al conocimiento pedagógico en su actuación profesional y a la necesidad de formación pedagógica. En este trabajo se muestra el procedimiento desarrollado para estimar la validez de contenido y consistencia interna del cuestionario. El proceso de construcción y validación derivó en un cuestionario constituido por tres secciones dirigidas a recoger la valoración del Conocimiento Pedagógico y Competencias docentes para el ejercicio de la profesión, y los Elementos deseables en la formación inicial pedagógica.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB