Show simple item record

La organización del conocimiento en el currículum. Un debate abierto;

dc.creatorFerrada, Donatila
dc.creatorOliva, Iván
dc.date2018-05-11
dc.date.accessioned2020-07-09T21:13:35Z
dc.date.available2020-07-09T21:13:35Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2028
dc.identifier10.4067/S0718-07052016000300008
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/139264
dc.descriptionThis article aims to discuss the organization of knowledge in the curriculum, regarding the article published in 1976 by Hector Palma who deals with this complex curriculum issue which still remains under discussion. In methodological terms, the central thesis statement proposed by this author will be analyzed, depending on the specialized literature of the age on which the article was written, and then the debate will be opened towards an understanding of the curriculum as a field constantly discussed. Analyzes and reflections contained highlight the still valid problem of the organization of educational knowledge raised by this author.en-US
dc.descriptionEste artículo se propone debatir la organización del conocimiento en el currículum, a propósito del artículo publicado en 1976 por Héctor Palma en torno a esta amplia, compleja y contingente problemática. En términos metodológicos, se discutirá la tesis central propuesta por este autor, en función de la literatura especializada de la época en la cual fue escrito el artículo, para luego hacer abrir el debate hacia una comprensión del currículum como un campo fenomenológico multirreferencial y dinámico. Los análisis y reflexiones contenidas en el presente artículo, pretenden poner en evidencia, la vigencia del problema de la organización del conocimiento educativo.es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2028/2759
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2028/3302
dc.rightsDerechos de autor 2016 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 42 Núm. Especial (2016); 91-101en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 42 Núm. Especial (2016); 91-101es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleKnowledge organization in the curriculum. An open debateen-US
dc.titleLa organización del conocimiento en el currículum. Un debate abiertoes-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record