Show simple item record

APROXIMACIONES A LAS CONCEPCIONES SOBRE DESARROLLO, CONOCIMIENTO Y EDUCACION ABORDADAS EN EL DISCURSO GUBERNAMENTAL;

dc.creatorLarrosa, Paulina
dc.date2018-05-28
dc.date.accessioned2020-07-09T21:13:36Z
dc.date.available2020-07-09T21:13:36Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3139
dc.identifier10.4067/S0718-07052010000100007
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/139272
dc.descriptionThis study investigates the conceptions of development, knowledge and education, that the Government of C projects spins, in the document “Towards a National Strategy of Innovation for the Development” created by the national advice for the competitiveness, between years 2006 and 2008, being contemplated in this analysis the executive summaries of volumes I and II. One looks for from critical and complex a perspective to approach dynamic which they emerge and they sublie in the these conceptions, being explored contributions that the critical analysis of the speech can contribute in the understanding of the prevailing ideologies in the model of effective social development in our country. We will maintain that the conceptions of development, education and knowledge, have been incorporated in the speech, therefore they have a latent ideological dominion, that risks the homogenización and unidimensionality of the strategies of social development of the country.  en-US
dc.descriptionEste estudio indaga las concepciones de Desarrollo, Conocimiento y Educación que proyecta el Gobierno de Chile, en el documento “Hacia una Estrategia Nacional de Innovación para el Desarrollo”, elaborado por el Consejo Nacional para la Competitividad, entre los años 2006 y 2008, contemplándose en este análisis los resúmenes ejecutivos de los volúmenes I y II. Se busca, desde una perspectiva crítica y compleja, abordar las dinámicas que emergen y subyacen en dichas concepciones, explorando las contribuciones que el análisis crítico del discurso pueda aportar en la comprensión de las ideologías imperantes en el modelo de desarrollo social vigente en nuestro país. Sostendremos que las concepciones de Desarrollo, Educación y Conocimiento han sido incorporadas en el discurso, por tanto tienen un dominio ideológico latente que arriesga la homogeneización y unidimensionalidad de las estrategias de desarrollo social del país.  es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3139/3067
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3139/3701
dc.rightsDerechos de autor 2010 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 36 Núm. 1 (2010); 131-146en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 36 Núm. 1 (2010); 131-146es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleApproaches to the conceptions on development, knowledge and boarded education in the governmental speechen-US
dc.titleAPROXIMACIONES A LAS CONCEPCIONES SOBRE DESARROLLO, CONOCIMIENTO Y EDUCACION ABORDADAS EN EL DISCURSO GUBERNAMENTALes-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record