• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

Training of university teaching staff in methodologies and their impact in the classroom

Formación del profesorado universitario en metodologías y su incidencia en el aula;

Author
Jiménez Hernández, David

González Ortiz, Juan José

Tornel Abellán, María

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/4226
10.4067/S0718-07052018000300157
Abstract
The training of university teachers has been a constant concern in the processes of teacher development. A variety of training programs for university teachers have been developed within the European Higher Education Area (EHEA). This paper, based on the results obtained from a self-developed survey, aims at establishing a connection between different type of training received to 501 university teachers in the Region of Murcia and the subsequent use of teaching method in the classroom. Results suggested that didactic training on teaching methods is linked to their greater use. Furthermore, initial training also influences on a greater use of these methods in normal contexts; particularly, problem-solving activities are more frequently used by engineers than by professionals in other fields.
 
La formación del profesorado universitario ha sido una preocupación constante en los procesos de actualización docente. Este artículo, basado en los resultados de una encuesta de elaboración propia, pretende establecer una relación entre el tipo de formación recibida por 501 docentes universitarios de la Región de Murcia con el empleo posterior de métodos de enseñanza en el aula. A través de los resultados se pudo comprobar que una mayor formación didáctica de los docentes en métodos de enseñanza se relaciona con un mayor empleo de éstos. Además, la formación inicial influye en el mayor empleo de estos métodos a nivel general; específicamente los ingenieros superiores utilizan más la resolución de ejercicios y problemas que el resto de profesionales de otras áreas de conocimiento.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB