• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

Motor functions didactics: a proposal developed in rel-action to childhood

Didáctica de la Motricidad, una propuesta desarrollada en rel-acción a la infancia;
Ensino da Motricidade, uma proposta desenvolvida em rel-Ação às crianças

Author
Toro A., Sergio

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2737
10.4067/S0718-07052012000100002
Abstract
Based on the observation and analysis, mainly qualitative, in the field of elementary education in four different school units, this paper is directed towards the development of a programmatic proposal of motor functions didactics from the encounter and inter-action experience of the important figures in the formal educational process. For this purpose, it has been developed an analysis and an interpretation of the action as human condition and possibility for the construction of knowledge in the formal context of education for children. The premises and categories presented can be used in other teaching/learning processes of formal education beyond childhood.  
 
A partir de observación y análisis, básicamente cualitativos, en el ámbito de la educación básica en cuatro establecimientos escolares de diferente dependencia administrativa, el trabajo presente se orienta hacia el desarrollo de una propuesta programática de la Didáctica de la Motricidad, desde la experiencia de encuentro e inter-acción de los actores del proceso educativo formal. Para tal efecto se hace un análisis e interpretación de la acción como condición humana y posibilidad de construcción de aprendizajes en el contexto de la educación formal infantil. Los principios y categorías expuestos al interior de la misma se pueden desplegar en otros procesos de enseñanza y aprendizaje de la educación formal, más allá de la infancia.  
 
A partir de observação e análise qualitativa no âmbito da Educação Básica, em quatro instituições escolares com diferentes dependência adminsitrativa, o presente trabalho volta-se para o desenvolvimento de uma proposta programática da Motricidade a partir da interação dos sujeitos do processo educativo formal. Para tanto, fez-se análise e interpretação da ação como a condição humana e possibilidade de construção de aprendizagens no contexto da Educação Infantil formal. Os princípios e categorias estabelecidas podem exclarecer outros processos ensino-aprendizagem ensino e aprendizagem da educação formal, na infância.  
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB