Educator city. Contextual and conceptual approach
CIUDAD EDUCADORA. APROXIMACIONES CONTEXTUALES Y CONCEPTUALES;
dc.creator | Jurado Jurado, Juan Carlos | |
dc.date | 2018-05-28 | |
dc.date.accessioned | 2020-07-09T21:13:37Z | |
dc.date.available | 2020-07-09T21:13:37Z | |
dc.identifier | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3105 | |
dc.identifier | 10.4067/S0718-07052003000100009 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/139292 | |
dc.description | In this article, a conceptual approximation is made to the proposal of The Educating City, from various authors, starting from the acknowledgement of the transformations of contemporary cities, where a heartbreaking tension is experienced between modernity and traditions, massification and insecurity and the deterioration of the city as a public space. In these metropolies, where the common citizen has lost possibilities to recognize himself, the need to build a new "civism", that would open way for the civilized life in cities, is urged. It is thus appealed to the "pedagogic figure" which every city contains, for in it, its inhabitants can also learn how to learn daily and they socialize among themselves, without this meaning the unfolding of institutionality and the school disciplinary power over it. | en-US |
dc.description | En el presente artículo se hace una aproximación conceptual a la propuesta de Ciudad Educadora desde varios autores, partiendo por reconocer las transformaciones de las ciudades contemporáneas, donde se vivencia una desgarradora tensión entre la modernidad y las tradiciones, la masificación y la inseguridad y el deterioro de la ciudad como espacio público. En estas metrópolis, donde el ciudadano común ha perdido posibilidades para reconocerse, se asiste a la necesidad de construir un nuevo "civismo" que permita la vida civilizada en las ciudades. Se acude así a la "cifra pedagógica" que contiene toda ciudad, pues en ella sus pobladores también pueden aprender cómo se aprende a diario en la vida y se socializan, sin que ello signifique el despliegue de la institucionalidad y del poder disciplinario de la escuela sobre ella. | es-ES |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades. | es-ES |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3105/3228 | |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3105/3849 | |
dc.rights | Derechos de autor 2003 Estudios Pedagógicos | es-ES |
dc.source | Pedagogical Studies; Núm. 29 (2003); 127-142 | en-US |
dc.source | Estudios Pedagógicos; Núm. 29 (2003); 127-142 | es-ES |
dc.source | 0718-0705 | |
dc.source | 0716-050X | |
dc.title | Educator city. Contextual and conceptual approach | en-US |
dc.title | CIUDAD EDUCADORA. APROXIMACIONES CONTEXTUALES Y CONCEPTUALES | es-ES |
dc.title | pt-BR | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Estudios Pedagógicos
[0-9]{4}