Metacognition: a way towards learning how to learn
METACOGNICION: UN CAMINO PARA APRENDER A APRENDER;
dc.creator | Osses Bustingorry, Sonia | |
dc.creator | Jaramillo Mora, Sandra | |
dc.date | 2018-06-06 | |
dc.date.accessioned | 2020-07-09T21:13:38Z | |
dc.date.available | 2020-07-09T21:13:38Z | |
dc.identifier | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3300 | |
dc.identifier | 10.4067/S0718-07052008000100011 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/139297 | |
dc.description | In this article metacognition is focused as a feasible alternative for training independent learners based on an education empowering consciousness on one's own cognitive pro-cesses and self-regulation of them, from the students' point of view. In such a way, it will lead them to learn how to learn, that is, to guide their learning and transfer it to other fields in their lives. | en-US |
dc.description | En este artículo se aborda el tema de la metacognición como una alternativa viable para formar alumnos autónomos, sobre la base de una educación que potencia la conciencia sobre los propios procesos cognitivos y la autorregulación de los mismos por parte de los estudiantes, de manera tal, que les conduzca a un "aprender a aprender", es decir, a autodirigir su aprendizaje y transferirlo a otros ámbitos de su vida. | es-ES |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades. | es-ES |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3300/3140 | |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3300/3774 | |
dc.rights | Derechos de autor 2008 Estudios Pedagógicos | es-ES |
dc.source | Pedagogical Studies; Vol. 34 Núm. 1 (2008); 187-197 | en-US |
dc.source | Estudios Pedagógicos; Vol. 34 Núm. 1 (2008); 187-197 | es-ES |
dc.source | 0718-0705 | |
dc.source | 0716-050X | |
dc.title | Metacognition: a way towards learning how to learn | en-US |
dc.title | METACOGNICION: UN CAMINO PARA APRENDER A APRENDER | es-ES |
dc.title | pt-BR | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Estudios Pedagógicos
[0-9]{4}