Show simple item record

Escritura de artículos académicos: la metodología ESE:O

dc.creatorFalabella Luco, Soledad
dc.creatorMartínez Gamboa, Ricardo
dc.date2018-02-17
dc.date.accessioned2020-07-14T19:18:31Z
dc.date.available2020-07-14T19:18:31Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/efilolo/article/view/1380
dc.identifier10.4067/S0071-17132012000100004
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/144052
dc.descriptionCapacity building for the writing and publication of academic articles (AA) has focused on the development of drafting competencies and has put aside the situated properties of the process. However, the ESE:O methodology (100% online) is based on the fact that AA are a situated writing task wherein multiple agents participate, thus becoming the result of distributed communitary procedures. This methodology, developed for the "Peer Review" project aims to promote the publication of research findings from the Global South in peer-reviewed international journals in the field of Sexual and Reproductive Health and Rights (SRHR). This South-South cooperation framework makes use of new technologies to foster synergies, and promote the development of critical thinking and best practices based on the teamwork with peers.en-US
dc.descriptionLa construcción de capacidades para la elaboración y publicación de artículos académicos (AA) se concentraba en el desarrollo de habilidades de redacción y dejaba de lado las características situadas del proceso. En cambio, la metodología ESE:O (100% en línea), desarrollada para el proyecto "Peer Review", busca fomentar la publicación de hallazgos de investigadores del Sur Global en un marco de cooperación Sur-Sur, en revistas internacionales con revisión de pares, en el campo de género y sexualidad, derechos sexuales y salud reproductiva, basándose en que los AA son una tarea de escritura situada donde participan múltiples agentes. Esto los convierte en el resultado de procedimientos comunitarios distribuidos. La metodología hace uso de las nuevas tecnologías para aprovechar las sinergias, promoviendo el desarrollo de habilidad crítica y buenas prácticas en base al trabajo en equipo con pares.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInstituto de Lingüística y Literatura. Facultad de Filosofía y Humanidades. Universidad Austral de Chilees-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/efilolo/article/view/1380/1460
dc.rightsDerechos de autor 2012 Estudios Filológicoses-ES
dc.sourcePhilological Studies; Núm. 49 (2012); 59-75en-US
dc.sourceEstudios Filológicos; Núm. 49 (2012); 59-75es-ES
dc.source0717-6171
dc.source0071-1713
dc.titleAcademic writing and publication in journals: the ESE:O methodologyen-US
dc.titleEscritura de artículos académicos: la metodología ESE:Oes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record