• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Filológicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Filológicos
  • View Item

Understanding verbal ironies

La comprensión de las ironías orales

Author
Crespo, Nina

Benítez, Ricardo

Cáceres, Pablo

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/efilolo/article/view/1489
10.4067/S0071-17132007000100005
Abstract
This paper gives an account of the development of understanding verbal ironies by children, measured in 985 participants and using an interactive evaluation instrument applied to each subject. They had to recognize the interpretation of one type of irony. The results show that there are quantitative changes in the age of the subjects, significant differences in four groups of age could be observed (5-7, 8-9, 10-11, 12-14), and non-factual statements seemed easier to understand. We conclude that the development of verbal irony is a slow phenomenon that takes place in all school age and it is affected by the degree of prototype of the statements (from the more prototypical and contrastive ironies to the less prototypical and contrastive ones).
 
El presente trabajo informa del desarrollo de la comprensión oral de las ironías en niños y niñas. Se revisan diversas teorías que intentan explicar el procesamiento de ironías y se da cuenta de los más importantes estudios acerca de su desarrollo. Se midió la comprensión en 985 participantes mediante un instrumento interactivo aplicado individualmente, en el cual debían reconocer la interpretación de un tipo en cuatro grupos de edad diferente (5-7, 8-9, 10-11, 12-14). Los resultados muestran que hay cambios cuantitativos en las edades de los sujetos; que pueden observarse diferencias significativas y que los enunciados contrafactuales parecerían más fáciles de comprender. Se concluye que el desarrollo de la comprensión de la ironía es un fenómeno lento que ocurre en toda la edad escolar y que se ve afectada por el grado de prototipicidad del enunciado (de ironías más prototípicas y contrastivas a menos prototípicas y contrastivas).
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB