Show simple item record

La acentuación en el español como segunda lengua en Nueva York

dc.creatorBarros Grela, Eduardo
dc.date2018-02-17
dc.date.accessioned2020-07-14T19:18:54Z
dc.date.available2020-07-14T19:18:54Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/efilolo/article/view/1387
dc.identifier10.4067/S0071-17132011000200001
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/144328
dc.descriptionThis article is an analysis of the difficulties shown by a series of elementary level students of Spanish as a second language at the University of New York to successfully complete exercises of word accentuation. The article proposes a hypothesis that attempts to explain the reasons for these difficulties based on the idea, already anticipated by Elaine Tarone, that the origin of the problems shown by students whose L1 is English to write accent marks on appropriate syllables is not so much the lack of success when locating the stressed syllable of the word, but it is in fact the very mechanism of identification of the problematic syllables and the action of segmenting words into syllables.en-US
dc.descriptionEste artículo consiste en un análisis de las dificultades mostradas por una serie de alumnos de nivel elemental de español como segunda lengua en la Universidad de Nueva York para realizar con éxito ejercicios prácticos de acentuación. El artículo propone una hipótesis que intenta explicar los motivos de estas dificultades fundamentada en la idea -ya anticipada por Elaine Tarone- de que el origen de los problemas para colocar acentos gráficos del alumnado cuya L1 es el inglés radica no tanto en la falta de acierto a la hora de localizar la sílaba tónica de la palabra, sino en el propio mecanismo de identificación de las sílabas y en la problemática división de palabras en sílabas.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInstituto de Lingüística y Literatura. Facultad de Filosofía y Humanidades. Universidad Austral de Chilees-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/efilolo/article/view/1387/1467
dc.rightsDerechos de autor 2011 Estudios Filológicoses-ES
dc.sourcePhilological Studies; Núm. 48 (2011); 7-22en-US
dc.sourceEstudios Filológicos; Núm. 48 (2011); 7-22es-ES
dc.source0717-6171
dc.source0071-1713
dc.titleThe accentuation in Spanish as Second Language in New Yorken-US
dc.titleLa acentuación en el español como segunda lengua en Nueva Yorkes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record