• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • AUS. Arquitectura, Urbanismo y Sustentabilidad
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • AUS. Arquitectura, Urbanismo y Sustentabilidad
  • View Item

Platonic solids workshop. Taking the project model from architecture to high-school.

Taller de sólidos platónicos. Transferencia del modelo del proyecto en arquitectura a la Enseñanza Media.;

Author
Lagos-Vergara, Rodrigo

Mella-Abalos, Magaly

Verónica-Strocchi, María

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/aus/article/view/5306
10.4206/aus.2019.n26-05
Abstract
The Chilean high-school education model is based on outdated practices and strategies unable to bring to classrooms what has been called holistic education, with the ensuring impact on students’ learning and emotions. This research is aimed at discussing the impact of an innovative teaching practice: the Platonic Solids Workshop, which takes to the high-school level a methodology typical of architecture –project-based learning– coupled with a holistic approach to education that aims at developing the different realms of an individual and a complex and non-segmented approach to knowledge. Relevant to the development of this holistic training proposal are bio-tools, understood as teaching and therapy tools that involve integrating the different aspects of being human: physical, mental, emotional and spiritual.
 
El modelo educativo de la Enseñanza Media en Chile se basa en prácticas y estrategias anacrónicas que no logran materializar en el aula la declarada educación integral, lo que afecta el aprendizaje y la emocionalidad de los estudiantes. El objeto de estudio de esta investigación es auscultar el impacto de una propuesta didáctica innovadora: el Taller de Sólidos Platónicos, que supone la transferencia a la educación media de una metodología característica de la arquitectura –el aprendizaje basado en proyecto–, conjugado con un enfoque holístico de la educación que busca el desarrollo de las diferentes áreas del individuo y un abordaje complejo y no segmentado del conocimiento. Para el desarrollo de una propuesta de formación integral u holística, adquieren importancia las bio-herramientas, entendidas como herramientas de enseñanza y terapia que implican la integración de los diferentes planos que componen el ser humano, tales como el físico, mental, emocional y espiritual.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB