• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • AUS. Arquitectura, Urbanismo y Sustentabilidad
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • AUS. Arquitectura, Urbanismo y Sustentabilidad
  • View Item

Conceptual and physical models for the course on History of Structures and Construction

Modelos conceptuales y físicos para el curso Historia de las Estructuras y la Construcción;

Author
Maino Ansaldo, Sandro

González Böhme, Luis Felipe

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/aus/article/view/117
10.4206/aus.2015.n18-05
Abstract
This article compares -from an analytical point of view- the use of a scale model and the scientific model in the works of the subject on History of Structures and Construction, using recent experiences in the subject on Computer Tools in Architecture. The scientific modeling of an object or phenomenon is a translation to a formal language that can be operated universally, where the model is a simplified representation of a complex entity or process. While the scaled model and the model represent parts and their relationships, the differences lie in the modes and in the specific translation techniques of the object under analysis. The dilemma that emerges is whether innovation requires a restructuring of the translation of the objects under analysis, and which of the two learning tools has more meaning for students, the scaled model or the model.
 
En este artículo contrastaremos la utilización, desde el punto de vista analítico, de la maqueta arquitectónica y el modelo científico en los trabajos de la asignatura Historia de las Estructuras y la Construcción, utilizando para la discusión recientes experiencias de la asignatura Métodos Computacionales en Arquitectura. La modelación científica de un objeto o fenómeno es la traducción a un lenguaje formal sobre el cual se permita operar universalmente, siendo el modelo una representación simplificada de una entidad o proceso complejos. Aunque en la maqueta y el modelo se representan las partes y sus relaciones, las diferencias están en el modo y las técnicas específicas de traducción del objeto de análisis, surgiendo como dilema que si para la innovación es necesario reestructurar la traducción de los objetos de análisis, cuál de las dos herramientas de aprendizaje es más significativa para el estudiante: la maqueta o el modelo.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB