• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • AUS. Arquitectura, Urbanismo y Sustentabilidad
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • AUS. Arquitectura, Urbanismo y Sustentabilidad
  • View Item

Evaluation of pre-existing forms in the design process: Considerations, methodologies and teaching experience

Evaluación de preexistencias en el proceso proyectual: Consideraciones, metodologías y experiencia docente;

Author
Muñoz-Sotomayor, Gabriela

Sánchez-Faúndez, Mauricio

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/aus/article/view/1785
10.4206/aus.2018.n23-10
Abstract
For more than one decade our country has been focusing more closely on the rehabilitation of cities. This implies looking into the past with a more reflexive point of view, seeking to place value on history and exercising greater caution when conducting actions related to our historic centers. This shift has been promoted at the public and private levels and includes several actions, among them the declarations of World Heritage Sites by the United Nations Education, Science and Culture Organization (UNESCO), the Heritage Value Placement Program and other heritage-related initiatives. This article shares the authors’ teaching experience and findings revealing a teaching process that systematically assesses the state of conservation of buildings. Hence, the use of surveying, diagnostic and definition of intervention criteria is considered essential in the training of new generations that can value pre-existing elements. Finally, future application challenges are shared along with a revision of recent interventions and considering the difficulties in a scenario of restricted resources.
 
Hace más de una década nuestro país se vuelca con más atención a la rehabilitación de las ciudades desde una perspectiva más reflexiva del pasado, procurando poner en valor la historia y una mayor cautela al realizar actuaciones pertinentes con nuestros centros históricos. Este cambio ha sido impulsado a nivel público y privado por diversas acciones, como las declaratorias de Patrimonio Mundial de la Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura (UNESCO, por su nombre en inglés), el Programa de Puesta en Valor del Patrimonio y otras iniciativas patrimoniales. Este artículo muestra la experiencia docente de los autores y sus resultados, exponiendo un proceso de enseñanza que evalúa sistemáticamente el estado de conservación de los edificios. Así, la aplicación de métodos de levantamiento, diagnóstico y definición de criterios de intervención, se considera indispensable en la formación de generaciones que valoricen las preexistencias. Por último, se plantean desafíos futuros de aplicación, junto a la revisión de intervenciones recientes, considerando las dificultades en un escenario de recursos restringidos.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB