Show simple item record

Trabajo vivo/trabajo muerto: Sucesos Intervenidos y el estatuto del archivo audiovisual en el capitalismo cognitivo

dc.creatorCelis Bueno, Claudio
dc.date2018-12-31
dc.identifierhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/1891
dc.identifier10.7764/aisth.64.10
dc.descriptionThis article offers an interpretation of the found footage film Sucesos Intervenidos (Argentina, 2014). In particular, this article focuses on the relationship between audiovisual work and film archive. By reducing the work of 25 filmmakers to the montage of a given film archive, this film makes it possible to define the audiovisual practice from the perspective of the selection and reorganisation of images. Furthermore, Sucesos Intervenidos compromises a more general connection between labour and archive in the context of cognitive capitalism. Sucesos Intervenidos is a film about immaterial labour as the general paradigm of contemporary capitalism. This hypothesis also makes it possible to reflect on the notion of the film archive.en-US
dc.descriptionEste artículo interpreta la obra colectiva de apropiación y reciclaje audiovisual Sucesos Intervenidos (Argentina, 2014) como una reflexión sobre la relación entre trabajo audiovisual y archivo fílmico. Al reducir la operación de veinticinco cineastas al remontaje de un archivo audiovisual determinado, permite pensar la actividad audiovisual desde el punto de vista de la selección y reorganización de imágenes. Al mismo tiempo, permite reflexionar sobre una relación más general entre trabajo y archivo en el contexto del capitalismo cognitivo. Sucesos Intervenidos es una película sobre el trabajo inmaterial como característica general de la actividad humana al interior de la sociedad postfordista que permite pensar el estatuto del archivo fílmico.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInstituto de Estética. Facultad de Filosofíaes-ES
dc.relationhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/1891/1929
dc.rightsDerechos de autor 2018 Claudio Celis Buenoes-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; No. 64 (2018); 201-217en-US
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; Núm. 64 (2018); 201-217es-ES
dc.source0718-7181
dc.subjectCognitive capitalismen-US
dc.subjectMarxen-US
dc.subjectFound footage cinemaen-US
dc.subjectCommonen-US
dc.subjectLabouren-US
dc.subjectArchiveen-US
dc.subjectCapitalismo cognitivoes-ES
dc.subjectCine de found footagees-ES
dc.subjectMarxes-ES
dc.subjectComúnes-ES
dc.subjectTrabajoes-ES
dc.subjectArchivoes-ES
dc.titleLiving Labour/Dead Labour: Sucesos Intervenidos and the Nature of the Film Archive in Cognitive Capitalismen-US
dc.titleTrabajo vivo/trabajo muerto: Sucesos Intervenidos y el estatuto del archivo audiovisual en el capitalismo cognitivoes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record