Essay on the decomposition and recomposition of images, texts and sounds in Le Gai Savoir (Jean-Luc Godard, 1968)
Ensayo sobre la descomposición y recomposición de las imágenes, los textos y los sonidos en Le Gai Savoir (Jean-Luc Godard, 1968)
Author
Bouhaben, Miguel Alfonso
Full text
http://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/246010.4067/S0718-71812014000200001
Abstract
The subject of this piece is the analysis of the critical device of decomposition-recomposition of images, texts and sounds in Le Gai Savoir (1968) by Jean-Luc Godard, in light of Julia Kristeva´s textual practices, Jacques Derrida’s deconstruction, Gilles Deleuze’s theory of the difference, and through the use of two critical concepts forged for this article: Stammering and Dissidance. El presente trabajo tiene como objeto el análisis del dispositivo crítico de descomposiciónrecomposición de las imágenes, los textos y los sonidos en Le Gai Savoir (Jean-Luc Godard, 1968) a la luz de las prácticas textuales de Julia Kristeva, la deconstrucción de Jacques Derrida, la teoría de la diferencia de Gilles Deleuze, y a través de dos conceptos críticos forjados para la ocasión: Tartamudeo y Disidanza.