Persistence and Centrality of the Desert in Pier Paolo Pasolini's films: Pasolini
Persistencia y centralidad del desierto en el cine de Pier Paolo Pasolini: Pasolini
Author
Corro Penjean, Pablo
Full text
http://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/279210.4067/S0718-71812015000200018
Abstract
The paper identifies and aesthetically analyzes the iconic and argumentative recurring presence of the desert in Pier Paolo Pasolini’s films. As a place of exposure of the origins of human integrity and its testing, Pasolini’s desert is proposed as an ontological site. In this analysis, the poetry and prose of the italian artist contribute to define aesthetic forms and functions of the desert in his cinematography. El texto identifica y analiza estéticamente la presencia icónica y argumental recurrente del desierto en los filmes de Pier Paolo Pasolini. Como sitio de exposición del origen propio y de puesta a prueba de la integridad de lo humano, el desierto de Pasolini se propone como un lugar ontológico. En este análisis, la poesía y la prosa del artista italiano contribuyen a delimitar las formas y funciones estéticas del desierto en su poética cinematográfica.
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
The Cinema of Poetry in Pasolini, Bolaño and Scherson
Espinosa H., Patricia. AISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; No. 58 (2015); 371-377 -
Pasolini and Zurita: Food Torture
Sepúlveda Eriz, Magda. AISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; No. 58 (2015); 379-388 -
Animality in Pier Paolo Pasolini’s Films
de los Ríos, Valeria. AISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; No. 58 (2015); 363-370