Show simple item record

Las Formas Políticas del Cine Argentino: Montajes, Disrupciones y Estéticas de una Tradición

dc.creatorDipaola, Esteban
dc.date2019-10-07
dc.date.accessioned2020-09-11T11:46:48Z
dc.date.available2020-09-11T11:46:48Z
dc.identifierhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/3258
dc.identifier10.4067/S0718-71812010000200008
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/151878
dc.descriptionThis article examines and analyzes political forms of argentine cinema from the sixties to the present, focusing especially on contemporary argentine cinema (1995-2010). It will try to deal with «political forms» rather than with the notion of a «political fi lm», an exercise to think about politics and aesthetics as an immanent relation. Thus, three periods are considered in this article: the sixties and seventies as the emergence of political cinema; the eighties as the displacement of politics by moral denunciation and the nineties and after 2001 as a return of the sensory experience or as the advent of «sensible policies.» The text will explore political forms in fi lms, and will question this device of aesthetic representation in cinematography.en-US
dc.descriptionEl artículo indaga y analiza las formas políticas del cine argentino desde los años sesenta a la actualidad, pero centrándose especialmente en el cine argentino contemporáneo (1995-2010). Se propone hablar de «formas políticas» y no de «cine político» como ejercicio para pensar la política y la estética en sus relaciones inmanentes. Así, establece tres períodos: los años sesenta y setenta como la irrupción de la política en el cine; los años ochenta como el desplazamiento de la política por la denuncia moral y los años noventa y post 2001 como un retorno de lo sensible o como el advenimiento de las «políticas de lo sensible». Así, se indaga en las formas políticas del cine y conjuntamente se interroga el dispositivo de representación estética de la cinematografía.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInstituto de Estética. Facultad de Filosofíaes-ES
dc.relationhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/3258/3090
dc.rightsDerechos de autor 2019 <h4><strong>&nbsp;AISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Est&eacute;ticas</strong></h4>es-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-ES
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; No. 48 (2010); 128-140en-US
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; Núm. 48 (2010); 128-140es-ES
dc.source0568-3939
dc.source10.7764/ais.48
dc.subjectCinemaen-US
dc.subjectPolitical formsen-US
dc.subjectRepresentationen-US
dc.subjectCinees-ES
dc.subjectFormas políticases-ES
dc.subjectRepresentaciónes-ES
dc.titlePolitical Forms of Argentinean Cinema: Editing, Disrupting, and the Aesthetics of a Tradition.en-US
dc.titleLas Formas Políticas del Cine Argentino: Montajes, Disrupciones y Estéticas de una Tradiciónes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record