• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Aisthesis: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Aisthesis: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas
  • View Item

Roberto M. Gerstmann and Antonio Quintana Contreras: Aesthetic and Photography of the Norte Grande Natives

Roberto M. Gerstmann y Antonio Quintana Contreras: Estética y fotografía de los indígenas del Norte Grande

Author
Alvarado P, Margarita

Möller Z, Carla

Full text
http://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/3334
10.4067/S0718-71812009000200008
Abstract
The following paper analyzes the work of two photographers that worked in Chile between the years 1930 and 1960. It refl ects on a corpus of Chilean Norte Grande photographs, aiming to defi ne the patterns of photographic production and trying to understand how these infl uence and/or determinate certain forms of otherness representation in the Chilean desert and its altiplano. The paper will carry a comparative analysis between photographs produced by the lens of an aesthete such as Roberto M. Gerstmann Henckel and the images registered by a documentalist, such as Antonio Quintana Contreras, so as to establish formal and aesthetical differences and coincidences in the way they materialize photographic representations of the Andes world.
 
En el presente trabajo se analiza la obra de dos fotógrafos activos en Chile en los años 30 y 60 del siglo XX. Se refl exiona sobre un corpus de fotografías del Norte Grande chileno, con el fi n de defi nir sus modalidades de producción fotográfi ca e intentar comprender cómo éstas infl uyen y/o determinan ciertas formas de representación de las alteridades de los indígenas del desierto y el altiplano (chileno). Se lleva a cabo un análisis comparativo entre la fotografía producida bajo el lente de un esteticista como Roberto M. Gerstmann Henckel, y el registro en imágenes de un documentalista como Antonio Quintana Contreras, para así establecer ciertas diferencias y coincidencias estéticas y formales en las maneras en que se materializa la representación fotográfi ca de lo Andino
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB