dc.creator | Leiva, Gonzalo | |
dc.date | 2002-12-31 | |
dc.identifier | http://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/4454 | |
dc.description | The daguerreotypes are the oldest photographs ever to arrive to Chile. Their irruption generated four epistemic phenomena: photography like modern instrument in a traditional society; the articulation of a principle of fictional reality taken from the aesthetic of personal representation; the constitution of taxonomic and gender categories; and the articulation of a proxemics of daguerreotypes which primarily confonn a field of disguising representations with organization, exhibition and articulation precepts of contradictory imageries. | en-US |
dc.description | Los daguerrotipos constituyen las más antiguas fotografías llegadas a Chile. Con su irrupción, se producen cuatro descalces epistémicos: la fotografía como instrumento moderno en una sociedad tradicional; se articula un principio de realidad ficcional reseñada desde la estética de la representación personal; seconstituyen categorías taxonómicas y de género específicas y se articula una proxémica de daguerrotipos que instauran tempranamente un campo de representaciones simulácricos con mandatos de organización, exhibición y articulación de imaginarios contradictorios. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Instituto de Estética. Facultad de Filosofía | es-ES |
dc.relation | http://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/4454/4132 | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 | es-ES |
dc.source | AISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; No. 35 (2002); 17-22 | en-US |
dc.source | AISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; Núm. 35 (2002); 17-22 | es-ES |
dc.source | 0718-7181 | |
dc.source | 10.7764/ais.35 | |
dc.title | Detrás del espejo, estetica y representacion | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |