Show simple item record

dc.creatorLeiva, Gonzalo
dc.date2002-12-31
dc.identifierhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/4454
dc.descriptionThe daguerreotypes are the oldest photographs ever to arrive to Chile. Their irruption generated four epistemic phenomena: photography like modern instrument in a traditional society; the articulation of a principle of fictional reality taken from the aesthetic of personal representation; the constitution of taxonomic and gender categories; and the articulation of a proxemics of daguerreotypes which primarily confonn a field of disguising representations with organization, exhibition and articulation precepts of contradictory imageries. en-US
dc.descriptionLos daguerrotipos constituyen las más antiguas fotografías llegadas a Chile. Con su irrupción, se producen cuatro descalces epistémicos: la fotografía como  instrumento moderno en una sociedad tradicional; se articula un principio de realidad ficcional reseñada desde la estética de la representación personal; seconstituyen categorías taxonómicas y de género específicas y se articula una proxémica de daguerrotipos que instauran tempranamente un campo de representaciones simulácricos con mandatos de organización, exhibición y articulación de imaginarios contradictorios.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInstituto de Estética. Facultad de Filosofíaes-ES
dc.relationhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/4454/4132
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; No. 35 (2002); 17-22en-US
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; Núm. 35 (2002); 17-22es-ES
dc.source0718-7181
dc.source10.7764/ais.35
dc.titleDetrás del espejo, estetica y representaciones-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record