Show simple item record

dc.creatorAlvarado, Margarita
dc.creatorMasona, Peter
dc.date2001-12-31
dc.identifierhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/4622
dc.descriptionHow is the so—called ethnographic portrait produced? We investigate two moments —a pre photographic and a photographic one— in its history: the production of the portrait of the exotic "other" by North European artists like Rembrandt van Rijn and Albert Eckhout in the 17th century, and the production of images of the mapuche by photographers like Gustavo Milet Ramírez and Odber Heffer Bisett in the zone of La Frontera in Southern Chile in the last decades of the 19th century. en-US
dc.description¿Cómo se produce el retrato llamado etnográfico? Investigamos dos mo-mentos —uno prefotográfico y uno fotográfico— en su historia: la produc-ción del retrato del "otro" exótico por artistas noreuropeos como Rembrandt van Ríjn y Albert Eckhout en el siglo XVII, y la producción de imágenes de mapuche por fotógrafos como.Gustavo Milet Ramírez y Odber Heffer Bissett en las últimas décadas del siglo XIX, en los territorios de La Frontera del sur de Chile. es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInstituto de Estética. Facultad de Filosofíaes-ES
dc.relationhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/4622/4290
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; No. 34 (2001); 242-257en-US
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; Núm. 34 (2001); 242-257es-ES
dc.source0718-7181
dc.titleLa desfiguración del otro. Sobre una estética y una técnica de producción del retrato "etnográfico"es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record