Show simple item record

dc.creatorLópez Quintás, Alfonso
dc.date2000-12-31
dc.identifierhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/4696
dc.descriptionHere we tackle the problem of the reluctancy youngsters show to accept doctrines by the mere argumentation via. In front of this phenomenon arises the idea of assuming the education in ethical matters by means of art. For this purpose, it is proposed to improve the relationship between the aesthetic and valoric experiences by means of the game, as a creative activity that produces an enlightment of sense and a blossoming of beauty. Furthermore, it is asserted that artistic experiences favour the profound knowledge of the basic conditions of human development.en-US
dc.descriptionSe aborda aquí el problema de la resistencia que manifiestan los jóvenes para aceptar doctrinas por la vía del mero argumento. Frente a este fenómeno surge la idea de asumir la formación en cuestiones éticas por medio del arte. Para ello, se propone mejorar la relación entre la experiencia estética y la experiencia valórica por medio del juego, como acti-vidad creadora que produce un alumbramiento de sentido y una eclosión de belleza. Además, se afirma que las experiencias artísticas facilitan el conocimiento profundo de las condiciones básicas del desarrollo humano. es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInstituto de Estética. Facultad de Filosofíaes-ES
dc.relationhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/4696/4372
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; No. 33 (2000); 17-34en-US
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; Núm. 33 (2000); 17-34es-ES
dc.source0718-7181
dc.titleLa experiencia estética, fuente inagotable de formación humanaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record