Show simple item record

dc.creatorSoublette A., Gastón
dc.date1999-12-31
dc.identifierhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/5396
dc.descriptionIn the framewrok of the medieval religious architecture, the author tries to undertake an aspect that has been only superficially dealt with, namely, the element medieval European architects used to make their works, i.e., stone. Gothic art would be the proof that the man-stone relationship did not end with the Neolithic, nor with the advent of the so-called Bronze Age, but it continued in the uninterrupted realization of architecture works that conclude, reaching its highest expression point, in the twelfth and thirteenth-century cathedrals.en-US
dc.descriptionEn el marco de la arquitectura religiosa medieval, el autor intenta abordar un aspecto sólo tangencialmente tratado, a saber: el elemento empleado por los arquitectos medievales europeos para realizar sus obras, vale decir, la piedra. El arte gótico sería la comprobación de que la relación hombre-piedra no terminó con el neolítico, ni con el advenimiento de la llamada Edad de Bronce, sino que se continuó en la realización ininterrumpida de obras de arquitectura que concluye, en gloria y majestad, en las catedrales de los siglos XII y XIII.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInstituto de Estética. Facultad de Filosofíaes-ES
dc.relationhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/5396/5076
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; No. 32 (1999): Arte sagrado; 37-46en-US
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; Núm. 32 (1999): Arte sagrado; 37-46es-ES
dc.source0718-7181
dc.source10.7764/ais.32
dc.titleLas catedrales goticas y el fin de la edad de la piedraes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record