Show simple item record

dc.creatorIvelic K, Radoslav
dc.date1996-12-31
dc.identifierhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/5768
dc.descriptionCartoons are a key feature in childrens TV programming. These Productions convey messages wich are structured in the typical TV code and are related to traditional literature (myths, fairy stories, fables) and to science fiction. Both TV and literary codes interact effectively to create messages that will impact the minds of children, whether positively or negatively. The article offers a synthesis and commentary of a number of investigations on the subject. en-US
dc.descriptionLa programación infantil de televisión incluye un alto porcentaje de dibujos animados. Este tipo de producciones contiene mensajes propios de la estructura del código televisivo; además poseen relación con la literatura tradicional (mitos, cuentos de hadas, fábulas) y con la ciencia-ficción. La interacción de estos lenguajes implica la presencia de contenidos que pueden producir efectos positivos o negativos en los niños. El artículo sintetiza los resultados de algunas investigaciones al respecto.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInstituto de Estética. Facultad de Filosofíaes-ES
dc.relationhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/5768/5404
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; No. 29 (1996): Estética y educación; 33-49en-US
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; Núm. 29 (1996): Estética y educación; 33-49es-ES
dc.source0718-7181
dc.source10.7764/ais.29
dc.titleTelevisión, Dibujos Animados y Literatura para Niñoses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record