Show simple item record

dc.creatorErrázuriz L., Luis Hernán
dc.date1996-12-31
dc.identifierhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/5772
dc.descriptionThe intention of this work is, beyond the limited concept of art managed by the people, to recognize daily environments where artists' creation is present but unseen, in spaces not especially devoted but necessarily evident. And this, whit a double purpose: to recover the multiple functions that, in an implicit or explicit way, art can play in society, and also to widen the area concerning the perception and study of the artistic phenomenon. The work also tells about sorne characteristics of art teaching at grade level, which historically have contributed to conduce to the formation or deforma tion of attitudes with reference to perception that, in general terms, we have about the artistic phenomenon in our Chilean society. Finally, it is pointed out the necessity of recovering the role that the aesthetic teaching can play to train senses, and in this way to grant a more natural and daily relationship with art.en-US
dc.descriptionEn este trabajo se propone reconocer, más allá del reducido concepto público que se maneja del arte, ámbitos cotidianos en los cuales la creación de los artistas está latente, poco manifiesto en espacios no consagrados y necesariamente evidentes. Esto con un doble propósito: reivindicar las múltiples funciones que implícita o explícitamente puede jugar el arte en la sociedad, y ampliar el campo de percepción e investigación del fenómeno artístico. También se mencionan algunas características de la enseñanza del arte a nivel escolar que, históricamente, han contribuido a la formación (o deformación) de actitudes respecto a la percepción que, en general, se tiene del fenómeno artístico en nuestra sociedad chilena. Por último se plantea la necesidad de reivindicar el rol que puede jugar la educación estética para alfabetizar los sentidos y, de esta forma, favorecer una relación más fluida y cotidiana con el arte.  es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInstituto de Estética. Facultad de Filosofíaes-ES
dc.relationhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/5772/5408
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; No. 29 (1996): Estética y educación; 58-64en-US
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; Núm. 29 (1996): Estética y educación; 58-64es-ES
dc.source0718-7181
dc.source10.7764/ais.29
dc.titleAportes de la Educacion Estetica para Conocer el Arte: Mas Alla de los Criticos, los Artistas y sus Circuitoses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record