Show simple item record

dc.creatorSánchez, Rafael C.
dc.date1996-12-31
dc.identifierhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/5776
dc.descriptionThis article points out that it has been traditionally trained the left hemisphere of the brain, neglecting the right hemisphere. The pupil has been taught in the use of the abstract language to the detriment of the imaginative language. On the other hand, it shows us that everyone has a subconscious memory, a mnemonic record that takes part in the configurations of a perceptible object, in its way to consciousness. The fact of ignoring this, entails difficulties in the learning process.en-US
dc.descriptionEn este artículo se señala que tradicionalmente se ha educado de preferencia el hemisferio izquierdo del cerebro, descuidando el derecho. Se ha entrenado al alumno en el manejo del lenguaje abstracto en desmedro del imaginativo. Por otro lado, se plantea que todos tenemos una reserva subconsciente, una historia mnémica, que al pasar a la conciencia se integra a las configuraciones de un objeto perceptual. El no considerar esto produce dificultades en el aprendizaje.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInstituto de Estética. Facultad de Filosofíaes-ES
dc.relationhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/5776/5412
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; No. 29 (1996): Estética y educación; 75-95en-US
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; Núm. 29 (1996): Estética y educación; 75-95es-ES
dc.source0718-7181
dc.source10.7764/ais.29
dc.titleAproximación a una Docencia Imaginativaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record