Show simple item record

dc.creatorCastillo F., Gabriel
dc.date2003-12-31
dc.identifierhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/9732
dc.descriptionIn spite ofits reference to social sciences, Adomian philosophy ofthe work ofart constitutes the lastgreat aesthetic account ofthe idealist tradition ofGermany, and perhaps ofthe Western world. Despite its depth, extensión and complexity, this philosophy is partially pertinent to societies ofmarginal industrial countries. The présent text conceptually situates its partial relevancefrom a theoretical presentation and reading that adapts it to a new cultural context.en-US
dc.descriptionLa filosofía adorniana de la obra de arte constituye, a pesar de su referencia a las ciencias sociales, el último gran relato estético de la tradición idealista alemana y, quizás, de Occidente. No obstante su profundidad, extensión y complejidad, ella comporta en las sociedades marginales a los países industriales, una pertinencia relativa. El presente texto busca situar problemáticamente tal pertinencia, a partir de una lectura y presentación teórica que incorpore el dato de la situación cultural.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInstituto de Estética. Facultad de Filosofíaes-ES
dc.relationhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/9732/9076
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; No. 36 (2003); 29-48en-US
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; Núm. 36 (2003); 29-48es-ES
dc.source0718-7181
dc.source10.7764/ais.36
dc.titleNegatividad, esperanza y margen en la estetica de Theodor W. Adornoes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record