Show simple item record

dc.creatorSepulveda Ll., Fidel
dc.date2003-12-31
dc.identifierhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/9734
dc.descriptionThis essay approaches the traditional culture as the laboratory where the images and the most representative symbols of a natkm's identity are developed. Within this culture, handicraft is a privileged expression ofman's relationship types with the territory he dwells. Mineral, vegetable and animal kingdoms reveal in the artisanal creations the diversity ofworld visíons ofthe communitiesfrom the North, Center and South ofChileen-US
dc.descriptionEste ensayo aborda la cultura tradicional como el laboratorio donde se gestan las imágenes y los símbolos más representativos de la identidad de un pueblo. Dentro de esta cultura, la artesanía es una expresión privilegiada de los modos de relación del hombre con el territorio que habita. Lo mineral, vegetal y animal revelan en las creaciones artesanales la diversidad de visiones de mundo de las comunidades del norte, centro y sur de Chile..es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInstituto de Estética. Facultad de Filosofíaes-ES
dc.relationhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/9734/9078
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; No. 36 (2003); 51-56en-US
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; Núm. 36 (2003); 51-56es-ES
dc.source0718-7181
dc.source10.7764/ais.36
dc.titleArtesania como patrimonio cultural: desarrollo, fomento y protecciónes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record