Show simple item record

dc.creatorRojas B., José
dc.date2004-12-31
dc.identifierhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/9826
dc.descriptionIn this short assay, we think about some aspects ofcinema today, especially about his genres and his links with modern technology. From a personal concept about cinema and its genres, we reflect on unlimited cinema 's possibilities and the inconvenience of the naturalist conception 's prevalence and the false aesthetics behind news technologies, whereas the animatedfilms, video-clips and digital arts appear in the first place in achievements in the audiovisual universe.en-US
dc.descriptionEn este breve ensayo, reflexionamos sobre algunos aspectos del cine, en especial frente a la moderna tecnología. Nos preguntamos qué es el cine y respondemos con un concepto personal, a partir del que planteamos la ilimitada posibilidad de formas y modalidades del cine, el inconveniente predominio del naturalismo sensorialista en el cine, y la falsa esteticidad escudada en el deslumbre de las nuevas tecnologías; mientras se producen verdaderos logros en hitos particulares, como el cine de animación y, más ampliamente en el ámbito audiovisual, en el video-clip y el arte digital.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInstituto de Estética. Facultad de Filosofíaes-ES
dc.relationhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/9826/9138
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; No. 37 (2004); 19-27en-US
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; Núm. 37 (2004); 19-27es-ES
dc.source0718-7181
dc.source10.7764/ais.37
dc.subjectmodern technologyen-US
dc.subjectaestheticsen-US
dc.subjecttenología modernaes-ES
dc.subjectesteticidades-ES
dc.titleEl cine entre Cronos, las Musas y Technées-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record