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dc.creatorCécéreu L., Luis
dc.date2004-12-31
dc.identifierhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/9836
dc.descriptionMartin Scorsese is one ofthe mostprestigious authors ofpresent-dayfilm-making. The conceptual spissitude ofher movies. His style is defined in a rigorous and personal construction. The diversity ofrelations to cinematic traditions, are constant referents in his works; they are some of the contributions offered throughout his extensive filmography.The poetics of violence. Its postulation asform oflife. Personal experiences presented as prívate codes of information. His religious concerns. The cinematic work as areflection ofhis own language.Suchfactors are described in the présent article, as elements inherent in Scorsese 's work, whichfindin his movie Mean Streets (1973), a model ofexemplification.en-US
dc.descriptionMartín Scorsese es uno de los autores más prestigiosos de la cinematografía actual. La densidad conceptual de sus filmes. Su estilística, definida en una rigurosa y personal factura. La diversidad de relaciones entre la tradición cinematográfica, como referentes en sus obras, constituyen algunos de los aportes que exhibe a través de una extensa filmografía.La poética de la violencia. La consideración de ella como forma de vida. Las vivencias personales, referidas como códigos privados de información. Sus inquietudes religiosas. La obra cinematográfica como reflexión de su propio lenguaje. Dichos factores son descritos en el presente trabajo, como elementos inherentes a la obra de Scorsese, los que tendrán en el filme Mean Streets (1973), una propuesta de ejemplificación de ellos.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInstituto de Estética. Facultad de Filosofíaes-ES
dc.relationhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/9836/9146
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; No. 37 (2004); 64-85en-US
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; Núm. 37 (2004); 64-85es-ES
dc.source0718-7181
dc.source10.7764/ais.37
dc.subjectviolenciaes-ES
dc.subjecttradición cinematográficaes-ES
dc.subjectvivencias personaleses-ES
dc.subjectinquietudes religiosases-ES
dc.subjectviolenceen-US
dc.subjectcinematic traditionsen-US
dc.subjectexperiencesen-US
dc.subjectreligious concernsen-US
dc.titleLa violencia como opción creativa en la obra de Martin Scorsesees-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


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