Show simple item record

dc.creatorCécéreu L., Luis E.
dc.date2000-12-31
dc.identifierhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/14644
dc.descriptionMarcel Duchamp is the most prominent founder of the concept art. Then, his importance in the twenty century art is very great. Thus, the Duchamp work, is be held responsible for the aesthetic development of the severalartists, such as Jasper Johns, Roy Lichtenstein, James Rosenquist, George Segal, and others named "Pop" But the most important relation is between Marcel Duchamp and Andy Warhol, who in this article is named his "presumed heir". Elements like the Duchamp's ready-made, appeared in the Warhol's box sculptures. Warhol establish,besides, the Duchamp¡s aesthetic concept buy wich anyone could take an ordinary "found object" and présent it as a work of art, but with an another Iayer of conceptuáis forms.en-US
dc.descriptionMarcel Duchamp es el más relevante iniciador del arte conceptual. Por ello, su importancia en el arte del siglo veinte es incuestionable. Así, la obra de Duchamp, es significativa para la formación estética de muchos artistas, tales como Jasper Johns, Roy Lichtenstein, James Rosenquist, George Segal, y otros, llamados "Pop". Pero la relación más evidente es entre Marcel Duchamp y Andy Warhol, quien, en este artículo es considerado. como su "presunto heredero". Elementos como los readymade de Duchamp aparecen en las cajas de Warhol. Este actualiza, además, el concepto de aestética de Duchamp, mediante el cual, alguien puede tomar un "objeto encontrado", común y corriente y presentarlo como una obra de arte, aunque en otro nivel de formas conceptuales.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInstituto de Estética. Facultad de Filosofíaes-ES
dc.relationhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/14644/12108
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; No. 33 (2000); 165-175en-US
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; Núm. 33 (2000); 165-175es-ES
dc.source0718-7181
dc.titleEse objeto mecanico y distanciado…es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record