Show simple item record

dc.creatorNoemi, Juan
dc.date1999-12-31
dc.identifierhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/14668
dc.descriptionAccording to the author, the artist Fernando Prats deed of exhibiting his works in the Church of Our Divine Providence Holy Mother (Nuestra Señora de la Divina Providencia), and not in an art gallery, makes possible to actualize or revive the relationship between Faith and Art. Herewith, he recovers one of the primeval traditions of the Catholic Church, allowing the artist to break with the dicotomy between the spaces of art and faith, established by Modernity.en-US
dc.descriptionSegún el autor, el gesto del artista Fernando Prats de exhibir sus obras en la Iglesia de Nuestra Señora de la Divina Providencia y no en una galería, permite reeditar la relación entre la fe y el arte. Con ello, retoma una de lastradiciones más primigenias de la Iglesia Católica, permitiendo que el artista rompa con la dicotomía entre los espacios del arte y la fe, establecidospor la modernidad.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInstituto de Estética. Facultad de Filosofíaes-ES
dc.relationhttp://revistaaisthesis.uc.cl/index.php/RAIT/article/view/14668/12124
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; No. 32 (1999): Arte sagrado; 98-104en-US
dc.sourceAISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas; Núm. 32 (1999): Arte sagrado; 98-104es-ES
dc.source0718-7181
dc.source10.7764/ais.32
dc.titleEl arte de Fernando Prats. Una aproximacion teologicaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record