Show simple item record

The Assistance Relationship W ith Youngsters Under Tutelage of the Catalan Administration: A Psycho-Social Intervention Based on the Training and Support of the Volunteers W ho Would Favour These Youngsters Social Integration

dc.contributores-ES
dc.contributoren-US
dc.creatorTurró, Cláudia; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.creatorCortés, Javier; Universidad Miguel de Cervantes
dc.date2011-08-12
dc.date.accessioned2020-10-29T15:02:00Z
dc.date.available2020-10-29T15:02:00Z
dc.identifierhttp://www.psykhe.cl/index.php/psykhe/article/view/181
dc.identifier10.7764/psykhe.13.2.181
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/156957
dc.descriptionEste artículo expone la intervención psicosocial piloto realizada en Barcelona (España) los años 1999 y 2000, que tuvo por objetivo favorecer la integración en la sociedad catalana de jóvenes españoles e inmigrantes extutelados por la Administración Pública, a través de la figura de un voluntario. La intervención tuvo dos líneas de acción. La primera, la selección de jóvenes extutelados susceptibles de participar en aquella y la segunda, la selección, formación y apoyo a voluntarios, mediante el grupo experiencial, en habilidades de relación de ayuda. Los resultados de esta intervención fueron vínculos concretos entre voluntarios y jóvenes extutelados, la conformación de un grupo de voluntarios que se ayudó mutuamente en estos vínculos y, finalmente, el asentamiento de una colaboración con los centros tutelares.es-ES
dc.descriptionThis report explains the pilot psycho-social intervention carried out in Barcelona (Spain) in 1999 and 2000, whose aim was to encourage the integration into the Catalan society of young Spaniards and immigrants under tutelage from the Public Administration, by means of a volunteer. The intervention involved two action lines. Firstly, the selection of youngsters under tutelage susceptible of taking part in it. Secondly, and by means of the experiential group, the selection of volunteers, their support and training in assistance abilities. The results of this intervention were the development of specific bonds between the volunteers and the youngsters under tutelage, the structure of a group of volunteers who helped each other in these bonds, and finally, the establishment of collaboration with the tutelary centres.en-US
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://www.psykhe.cl/index.php/psykhe/article/view/181/179
dc.rightsUna vez aceptado un artículo, los autores firmarán un formulario de transferencia de los derechos del artículo a Psykhe.El autor conservará los derechos intelectuales de la obra y transfiere los derechos patrimoniales a Psykhe.es-ES
dc.rightsOnce an article is accepted, authors will sign a form for transferring the rights of the article to Psykhe.The authors preserve the copyright of their work but transfer their royalties to Psykhe. en-US
dc.sourcePsykhe; Volumen 13, Número 2 (2004)es-ES
dc.sourcePsykhe; Volumen 13, Número 2 (2004)en-US
dc.source07182228
dc.source07170297
dc.subjectes-ES
dc.subjectes-ES
dc.subjecten-US
dc.subjecten-US
dc.titleLa Relación de Ayuda con Jóvenes Extutelados por la Administración Catalana: Una Intervención Psicosocial Basada en la Formación y Apoyo de Voluntarios que Favorezcan su Integración Sociales-ES
dc.titleThe Assistance Relationship W ith Youngsters Under Tutelage of the Catalan Administration: A Psycho-Social Intervention Based on the Training and Support of the Volunteers W ho Would Favour These Youngsters Social Integrationen-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeen-US
dc.typeen-US
dc.typees-ES
dc.typees-ES
dc.typept-BR


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record