Psykhe
Browse by
Publicación de artículos académicos, reportes breves, revisiones y desarrollos metodológicos en todas las áreas de la psicología. Se priorizan investigaciones basadas en evidencia, enfocándose en temas emergentes y debates actuales que tengan implicancias sociales con el contexto iberoamericano.
Periodicidad | Semestral |
---|---|
Área temática | Psicología |
Entidad editora | Escuela de Psicología. Facultad de Ciencias Sociales. Pontificia Universidad Católica de Chile. |
Idioma | Español |
ISSN - edición impresa | 0717-0297 |
ISSN - edición electrónica | 0718-2228 |
Fecha de inicio | 1992 |
Indices | Scopus, Scielo, Redalyc |
Web de la revista | Psykhe |
Recent publication
-
Predictors of Self-Care Behaviors to Prevent the Contagion of COVID-19 in Chile
Psykhe; Vol. 33 Núm. 1 (2024). -
Community Involvement in Child Development Support Systems and Programs: A Systematic Literature Review
Psykhe; Vol. 33 Núm. 1 (2024). -
Evolución Emocional y en Calidad de Vida Percibida de Cardiópatas mediante Programa de Rehabilitación Cardíaca
Psykhe; Vol. 33 Núm. 1 (2024). -
Eye Tracking Contributions to the Perception of Differences Test: A Study in University Population
Psykhe; Online First. -
Psychometric Evaluation of the Athens Insomnia Scale in the Mexican Population
Psykhe; Online First. -
Cognitive Psychology and Psychopedagogy
Psykhe; Online First. -
Mujeres Mayores y Agencia Política: Una Revisión Exploratoria de la Literatura
Psykhe; Vol. 33 Núm. 1 (2024). -
Cognitive Interviews as a Technique for Instrument Adaptation in Educational Contexts
Psykhe; Vol. 33 Núm. 1 (2024). -
Mental Health in Pregnant Women and COVID-19: A Comparative Study
Psykhe; Vol. 33 Núm. 1 (2024). -
Parental Involvement, Life Satisfaction and Achievement Orientation in High School Students in Chile
Psykhe; Vol. 33 Núm. 1 (2024). -
Adverse Childhood Experiences and Social Cognition in Adolescents in a School in Bogota, Colombia
Psykhe; Vol. 33 Núm. 1 (2024). -
Internal Contextual Elements that Facilitate and Hinder the Implementation of a School Mental Health Program
Psykhe; Vol. 33 Núm. 1 (2024). -
Teacher-School from the Perspective of University Students in the Program for Access and Accompaniment to Higher Education (PACE)
Psykhe; Vol. 33 Núm. 1 (2024). -
Subjective Well-Being of College Students Explained by Psychological and Sociodemographic Variables
Psykhe; Vol. 33 Núm. 1 (2024). -
The Impact of COVID-19 on the Mental Health of Chilean Teachers
Psykhe; Vol. 33 Núm. 1 (2024). -
Beyond Maternal Sensitivity: Predictive Model of Attachment Quality
Psykhe; Vol. 33 Núm. 1 (2024). -
Patrones de Respuestas Asimétricas en Escalas de Auto-Reporte: Una Aproximación Centrada en la Heterogeneidad
Psykhe; Resúmenes VIII Congreso Anual de la Sociedad Científica de Psicología de Chile 2022. -
A Micro-sequential Perspective on Socio-cognitive Interaction in Situations of Competence Asymmetry
Psykhe; Vol. 32 Núm. 2 (2023). -
Psychometric Analysis of the German Test Anxiety Inventory based on the Graduated Response Model
Psykhe; Vol. 32 Núm. 2 (2023).