Psykhe
Browse by
Publicación de artículos académicos, reportes breves, revisiones y desarrollos metodológicos en todas las áreas de la psicología. Se priorizan investigaciones basadas en evidencia, enfocándose en temas emergentes y debates actuales que tengan implicancias sociales con el contexto iberoamericano.
| Periodicidad | Semestral |
|---|---|
| Área temática | Psicología |
| Entidad editora | Escuela de Psicología. Facultad de Ciencias Sociales. Pontificia Universidad Católica de Chile. |
| Idioma | Español |
| ISSN - edición impresa | 0717-0297 |
| ISSN - edición electrónica | 0718-2228 |
| Fecha de inicio | 1992 |
| Indices | Scopus, Scielo, Redalyc |
| Web de la revista | Psykhe |
Recent publication
-
Justificación del Sistema Político en Argentina: Ideología, Desempeño y la Legitimación de la Democracia
. Psykhe; Vol. 33 Núm. 2 (2024) -
Profiles of Chilean Adolescents According to Their Shopping Styles, Peer Influence and Materialism
. Psykhe; Online First -
Caregivers and Facilitators′ Experience of an Online Implementation of GenerationPMTO in a Pandemic Context
. Psykhe; Vol. 33 Núm. 2 (2024) -
Asociaciones entre Competencia Lectora Digital y Funciones Ejecutivas en Estudiantes Universitarios
. Psykhe; Vol. 33 Núm. 2 (2024) -
Teacher and Student Narratives on Experiences of Care (and Non-Care) in the Pandemic School
. Psykhe; Vol. 33 Núm. 2 (2024) -
Parental Socioeconomic Status, Home Involvement, and School Adjustment in Adolescence
. Psykhe; Vol. 33 Núm. 2 (2024) -
Cognitive Psychology and Psychopedagogy
. Psykhe; Online First -
Patrones de Respuestas Asimétricas en Escalas de Auto-Reporte: Una Aproximación Centrada en la Heterogeneidad
. Psykhe; Resúmenes VIII Congreso Anual de la Sociedad Científica de Psicología de Chile 2022 -
A Micro-sequential Perspective on Socio-cognitive Interaction in Situations of Competence Asymmetry
. Psykhe; Vol. 32 Núm. 2 (2023) -
Psychometric Analysis of the German Test Anxiety Inventory based on the Graduated Response Model
. Psykhe; Vol. 32 Núm. 2 (2023) -
How do we understand the development of shared intentionality?: review of agreements and contradictions
. Psykhe; Vol. 32 Núm. 2 (2023) -
Routines, Behaviors and Anxiety in Childhood during the COVID-19 Pandemic: A Cross-Cultural Study
. Psykhe; Vol. 32 Núm. 2 (2023) -
Factorial Structure, Psychometric Properties, and Invariance of a Subjective Well-Being Scale for the Mexican Population
. Psykhe; Vol. 32 Núm. 2 (2023) -
Effects of the Pandemic and Confinement Measures on Mental Health in Chilean Children
. Psykhe; Vol. 32 Núm. 2 (2023) -
Explorando la Relación entre Metacognición, Género y Personalidad en Estudiantes Universitarios Colombianos
. Psykhe; Vol. 32 Núm. 2 (2023) -
Children and Adolescents' Participation and Mental Health: Child Protection System's Professionals Perceptions
. Psykhe; Vol. 32 Núm. 2 (2023) -
Influence of Spirituality and Religiosity on Happiness in Older Adults
. Psykhe; Vol. 32 Núm. 2 (2023) -
Validity of the Destructive Leadership Scale and the Negative Acts Questionnaire-Revised in Chile
. Psykhe; Vol. 32 Núm. 2 (2023) -
Secure Base Script and Narrative Quality in Mothers' Stories: An Interdisciplinary Approach from the Fields of Psychology and Linguistic
. Psykhe; Vol. 32 Núm. 2 (2023) -
Aprendizaje Asociativo en Ansiedad y Conducta Adictiva. Laboratorio de Psicología Experimental: Ronald Betancourt Mainhard - Universidad de Chile
. Psykhe; Resúmenes VIII Congreso Anual de la Sociedad Científica de Psicología de Chile 2022